Logo of a company

هوای کشور سردتر می‌شود

سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرد که از عصر امروز با نفوذ هوای سرد در اغلب مناطق به ویژه نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و این شرایط تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی سامانه بارشی فعال بر روی کشور، امروز شنبه اکثر مناطق کشور به جز حاشیه جنوب شرقی در استان سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار می‌دهد که به تدریج از شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، و مرکز کاسته خواهد شد.

احد وظیفه افزود: امروز شدت بارش در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، استان‌های کهگیلویه و بویراحد، بوشهر، فارس، نیمه شمالی کرمان، خراسان شمالی و خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

به گفته وی روز یک‌شنبه این سامانه در نوار شرقی، جنوب شرق و به صورت پراکنده در سواحل مرکزی و شرقی خزر فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود. شدت بارش در روز یک‌شنبه در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، و جنوب خراسان جنوبی است.

همچنین طی دو روز آینده در غالب مناطق کشور وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، جنوب شرق و شرق کشور در روز شنبه گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از بعد از ظهر امروز به تدریج با نفوذ هوای سرد در اغلب مناطق کشور به ویژه نیمه شمالی کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد که این شرایط تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

امروز شنبه دریای خزر مواج است و خلیج فارس نیز از بعد از ظهر امروز تا روز دوشنبه مواج خواهد بود.

هوای تهران نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است. کمترین و بیشترین دمای هوای تهران امروز ۵ و ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.