Logo of a company

لاریجانی /تحریمها باید تاچند هفته دیگر برداشته شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق توافق هسته ای تحریم ها باید تا چند هفته دیگر برداشته شود، گفت: حالا منتظر می مانیم که کار آنها انجام شود و تمام رفتار آمریکایی ها را رصد می کنیم.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان بوشهر سفر کرده است، صبح امروز در یادواره شهید صادق گنجی (رایزن اسبق فرهنگی ایران در پاکستان) و شهدای شهرستان دشستان که در مصلای نماز جمعه شهر برازجان برگزار شد، با بیان اینکه ما نسبت به راهی که طی کرده ایم و اصالت آن تردیدی نداریم اظهار داشت: امروز رهبری ملت ایران به دست حضرت آیت الله خامنه ای پیشوای مجاهدی است که با بصیرت همه مسائل امت اسلامی را زیر ذره بین دارند.

وی با اشاره به موضوع هسته ای کشور گفت: در مسائل هسته ای هم که این قدر با مشکل مواجه شدیم چون راهمان را درست انتخاب کردیم، کشور ما از یک بنیه قوی برخوردار شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتهاماتی هم که تحت عنوان پی ام دی به ایران نسبت داده بودند، با گزارشی که آژانس داد و این پرونده را مختومه کرد معلوم شد این فقط یک قیل و قال بوده است؛ ۱۲ سال با قیل و قال به ملت ایران ستم کردند و حداکثر حرفی که در گزارش آژانس آمده این است که تا سال ۲۰۰۳ نشانه هایی دیده ایم.

لاریجانی خطاب به غربی ها اظهار داشت: حالا سوال این است که این همه ستم و تحریم کردید، در نهایت می گویید که ایران مطالعاتی تا سال ۲۰۰۳ داشته است؟! مطالعه که جرم نیست و تحریم ندارد؛ اگر ایران بمب ساخته بود می توانستید آن را مجازات کنید.