Logo of a company

فصل مصرف بادمجان تابستان است/مصرف زیاد ایجاد گرفتگی عروق می کند

 

مصرف همزمان تعدادی از مواد غذایی همچون ماست با سرکه یا دیگر ترشی ‌ها در طولانی مدت به علت افزایش دفع کلسیم ار بدن باعث پوکی استخوان و در گروه دیگری از افراد زمینه ایجاد انواع بیماری‌ها همچون برص یا لک و پیس را تشدید خواهد کرد. تاریخ انتشار: ۷دي۱۳۹۴ مصرف ماست با سرکه سبب پوکی استخوان می‌شود/ خوردن زیاد گوشت فراموشی به همراه دارد

محمد جواد اسلامی اظهار داشت: مصرف بسیاری از غذاها باهم سبب بروز مشکلات زیادی می‌شود،  به طور مثال مصرف بعضی از غذاها با هم همچون خربزه و عسل علاوه بر آنکه مشکلات شدید گوارشی ایجاد می کند با تولید نوعی سم در بدن حتی می تواند سبب مرگ شود و مصرف همزمان تعدادی از مواد غذایی همچون ماست با سرکه یا دیگر ترشی ‌ها در طولانی مدت به علت افزایش دفع کلسیم ار بدن باعث پوکی استخوان و در گروه دیگری از افراد زمینه ایجاد انواع بیماری‌ها همچون برص یا لک و پیس را تشدید خواهد کرد.

وی با اشاره به این که با رعایت نکات مهمی در مورد اینکه چه غذاهایی را نباید با هم بخوریم می‌توان سلامتی جسم و روان را بیشتر محافظت کرد.

محقق طب سنتی ادامه داد: مصرف فرآورده های لبنی با گوشت موجب افزایش تولید سودا در بدن می شود که درطولانی مدت زمینه بروزبسیاری ازبیماری‌های سوداوی همچون واریس گرفتگی های عروقی و….ایجاد می کند. همچنین مصرف فرآورده های لبنی با ترشی ها با عث انجماد فرآورده های لبنی در معده و فساد غذا می شود و یا  باعث افزایش دفع کلسیم وبیماریهای ناشی ازآن می شود.

اسلامی با بیان این که مصرف سویق  شامل آرد گندم، جو با شیربرنج ، باعث کولیت(التهاب روده) و ایجاد نفخ در بدن می شود، افزود: مصرف انواع ترشی و شور یا هرچه که با سرکه ساخته شود با برنج مولد کولیت و درد شکم است.

این محقق طب سنتی با تأکید بر این که مصرف سیر با پیاز یا تره با ترب باعث کاهش نور چشم شده و مولد تاریکی چشم و شب کوری است، گفت: مصرف پنیر تازه و شیر با هرغذا توصیه نمی‌شود. همچنین مصرف هم زمان تخم مرغ با ترب یا شیر با انجیر مضر قلب ومغز است.

وی تصریح کرد: مصرف میوه بعد از هر غذای گوشتی مگر این که ۲ ساعت بگذرد، باعث فساد میوه در معده خواهد شد همچنین مصرف هر غذایی با خربزه و هندوانه باعث سنگینی معده و ایجاد امراض متعدد می شود.

اسلامی عنوان داشت: مصرف چای با پیاز و هندوانه اصلا توصیه نشده ومصرف تخم مرغ با ماهی مولد امراض چون جذام، فلج، نقرس، بواسیر، قولنج، درد دندان و امراض رطوبی مزمن خواهد شد.

به گفته وی، مصرف پنیر با بادام، ترب با ماست، سرکه با عدس یا ماش مناسب نبوده و استفاده همزمان سرکه یا آبلیمو و ماست باعث لک و پیسی در پوست صورت می شود.

این محقق طب سنتی با بیان اینکه خوردن انگور پس از کله گوسفند باعث افزایش لزجی و بلغم مغز می‌شود، گفت:. مصرف خربزه با مویز یا خربزه با انبه یا عسل علاوه بر آنکه مشکلات شدید گوارشی ایجاد می کند با تولید نوعی سم در بدن حتی می تواند سبب مرگ شود

اسلامی با اشاره به این که خوردن زیاد گوشت گاو و حیوانات وحشی باعث تحیرعقل، کند ذهنی و فراموشی بسیار می شود، گفت:بسیار خوردن عدس سودا زا بوده و موجب زردی و لاغری می شود.

به گفته وی، مصرف زیاد بادمجان به ویژه درغیر از فصلش باعث افزایش سودا در بدن و ایجاد بیماری های سوداوی همچین گرفتگی عروق می کند.لذا باید توجه داشت که فصل مصرف بادمجان تیر و مرداد ماه بوده و بهترین نوع پخت آن تنوری است.خبرگزاری سلامت