Logo of a company

بارش ها در راهند/ آلودگی هوای تهران کاهش می یابد

baranسازمان هواشناسی پیش بینی کرده که با فعالیت سامانه بارشی، به تدريج غلظت آلاينده ها در مناطق مركزی و نيمه شمالی كشور كاهش يابد و در تهران از بعد از ظهر امروز شاهد کاهش آلاینده ها باشیم.

محمد اصغری کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر اساس تحليل آخرين نقشه هاي هواشناسي با بارش برف و باران در مناطق شمال غرب، غرب ، جنوب غرب، مركز و سپس سواحل شمالي و دامنه هاي جنوبي البرز و بطور پراكنده در شرق و شمال شرق كشور، انتظار مي رود با فعاليت اين سامانه امروز، بتدريج غلظت آلاينده ها در مناطق مركزي و نيمه شمالي كشور بطور قابل ملاحظه اي كاهش يابد و در تهران از بعد از ظهر امروز شاهد کاهش آلاینده ها باشیم.

وی افزود: با عبور موج تراز مياني از مناطق غرب و مركزي از اواخر چهارشنبه، تا ظهر روز پنج شنبه فعاليت بارشي اين سامانه با بارش پراكنده محدود به شرق و جنوب كشور خواهد شد.

به گفته اصغری، از بعد از ظهر پنجشنبه با ورود موج دوم از شمال غرب و غرب طی پنجشنبه بعداز ظهر بارش باران وبرف براي سواحل غربي درياي خزر، شمال غرب وغرب ودر روز جمعه براي شمال غرب ،غرب ، جنوب غرب، جنوب و بخش هايي از شرق و مركز و غرب سواحل پيش بيني مي شود.

وی افزود: براي روز جمعه كاهش نسبي دما در نيمه شمالي كشور پيش بيني شده است.

همچنين، امروز چهارشنبه براي سواحل شمالي كشور بويژه استان گيلان، اردبيل، خوزستان، ايلام، شرق كرمان، شرق يزد، نيمه شمالي سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و شرق خراسان رضوي وزش باد شديد پيش بيني شده است.

به گفته اصغری، بیشینه و کمینه دمای هوای استان تهران به ترتیب ۷ و ۳ درجه سانتی گراد است و گرمترین و سردترین استان ها به ترتیب بوشهر و همدان  هستند.

کارشناس سازمان هواشناسی درباره آلودگی هوای پایتخت نیز گفت: متأسفانه غلظت آلودگی در منطقه شمیران بالا است و از شب گذشته از سمت نوار غربی به کشورمان نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد بارندگی در استان‌های ایلام و خوزستان هستیم و این بارندگی به کرمانشاه و همچنین مرز عراق و ایران رسیده است.

این کارشناس هواشناسی همچنین از بارش برف در استان‌های چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد خبر داد و یادآور شد: این بارندگی در استان‌های همدان، مرکزی و کرمانشاه ادامه دارد.

اصغری با بیان اینکه در هفته آینده شاهد بارش در کشور خواهیم بود و تداوم آلودگی هوا در کلانشهرها ادامه نخواهد داشت، یادآورشد: امیدواریم از شدت این آلودگی در پایتخت و استان های همجوار کاسته شود و شاهد بارندگی در کشور باشیم.