Logo of a company

اعلام آمادگی بانک ملی ایران برای کمک به توسعه اقتصادی صادرات محور استان سیستان و بلوچستان

مدیر عامل بانک ملی ایران اعلام داشت : این بانک آمادگی کامل دارد برای توسعه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان اقدامات اساسی و اثرگذار انجام دهد.

به گزارش  یمین  نیوز از روابط عمومی بانک ملی ایران ، دکتر عبدالناصر همتی در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان سیستان و بلوچستان که با حضور استاندار و مسئولان بانک ها و سازمان های اقتصادی استان برگزار شد ، با اشاره به پتانسیل های گسترده استان سیستان و بلوچستان ابراز داشت : بانک ملی ایران آمادگی دارد از طرح های سازنده و صادرات محور استان حمایت کامل داشته باشد .

وی با اشاره به محدودیت های سیستم بانکی برای ارائه خدمات گسترده تر به فعالان اقتصادی گفت : در حال حاضر ۹۰ درصد تامین مالی کشور توسط بانک ها صورت می گیرد و لازم است سازوکارهای دیگری نظیر ورود سرمایه خارجی برای تامین مالی اقتصاد کشور اجرایی شود .

رئیس شورای هماهنگی بانک های کشور با اشاره به خدمات ارزنده بانک ها جهت توسعه اقتصاد کشور گفت : بانک ها برای توسعه کشور بویژه در شرایط فعلی که نیاز به تحول اقتصادی احساس می شود ، آمادگی کامل دارند و ان شاء الله با اجرای برجام ، سطح ارائه خدمات نظام بانکی به فعالان اقتصادی کشور ارتقا خواهد یافت .

وی ابراز داشت : استان سیستان و بلوچستان برای کشور و سیستم بانکی مهم است و در این راستا بانک ملی ایران آمادگی دارد از طرح های صادرات محور و مولد با نرخ های ترجیحی حمایت کند .

وی اضافه کرد : امکان تخصیص منابع مازاد برای استان سیستان وبلوچستان جهت پرداخت تسهیلات به طرح های صادرات محور و مولد نیز از دیگر برنامه های بانک ملی ایران برای توسعه این استان می باشد .

وی در پایان از اینکه برخی بی اطلاع از خدمات ارزنده و عظیم سیستم بانکی در طول حیات جمهوری اسلامی ایران صرفاً برخی تخلفات آن را که عمدتا خارج از سیستم به آن تحمیل شده است بزرگ می کنند، انتقاد کرد و تاکید داشت : باید در مورد عملکرد سیستم بانکی کشور قضاوت صحیح و عادلانه داشته باشیم .

در ادامه این جلسه ، مهندس علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان بانک ها را پیشتاز خروج کشور از رکود دانست و گفت : استان سیستان و بلوچستان علی رغم محرومیت ها ، بسیار مستعد است و می تواند توسعه بر محور دریا را اجرایی کند که با توجه به ساحل طولانی این استان و همجواری با کشورهای همسایه ، پتانسیل توسعه و رشد را دارد.

وی ارائه سازوکارهای تشویقی بانک ها در استان سیستان و بلوچستان را باعث تبلور ظرفیت های متعدد این استان دانست و افزود : این سیاست دقیقاً بر مبنای سیاست های اقتصاد مقاومتی است و می تواند روند توسعه استان را تسریع کند.