عراقچی زیر بار القائات گوینده اخبار سیما نرفت/ نامه جان کری تضمین است 
چاپ 

عراقچی زیر بار القائات گوینده اخبار سیما نرفت/ نامه جان کری تضمین است

گوینده اخبار شبکه اول سیما مدام می‌کوشید عراقچی را به مسیری سوق دهد که مصوبه را ناقض برجام بداند اما او از توافق طرفین خبر داد و با ارجاعات و استنادات مکرر در بازی مورد نظر صدا و سیما نیفتاد.

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نامه جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران را در این مرحله برای تضمین اجرای برجام کافی دانست.

به گزارش عصر ایران، گوینده اخبار ساعت ۱۴ شبکه اول سیما در روز دوشنبه (۳۰ آذر ۹۴) البته اصرار داشت از عراقچی تاییدیه بگیرد که مصوبه اخیر سنای آمریکا در تناقض با اجرای برجام است و هر چه رییس ستاد اجرای برجام توضیح می‌داد مجری باز زیر بار نمی‌رفت و سوال خود را با هدایت اتاق فرمان تکرار می‌کرد!

 

عباس عراقچی اما با تاکید توضیح داد موضوع محدودیت ویزا در جوف قانون بودجه آمریکا گنجانده شد و رییس جمهوری آمریکا در واقع قانون بودجه را امضا کرده است.

تسلط عراقچی به موضوع برجام چنان بود که تکاپوی چند‌باره گوینده و مجری اخبار ساعت ۱۴ به جایی نرسید و رییس ستاد اجرای برجام اظهار امیدواری کرد در روزهای باقی مانده تتمه کارها نیز انجام شود.

مخالفان برجام در ماه های گذشته با تحلیل‌های مختلف که غالبا نیز از صدا و سیما انعکاس یافته امکان توافق نهایی را اندک می‌دانستند و بعد به گزارش آمانو دل‌بستند و پس از قطعنامه شورای حکام مدتی سکوت کردند اما با مصوبه ویزا بر این طبل کوفتند که برجام نقض شده است.

نامه جان کری اما به منزله اعلام تعهد قطعی ایالات متحده تلقی شده و امید می‌رود با آغاز سال جدید میلادی و از نیمه دی ماه اجرای برجام آغاز شود.

به موجب این مصوبه اتباع ۳۸ کشور در صورت سفر به ایران برای سفر به آمریکا باید درخواست ویزا کنند و توافق بر سر امکان سفر آنان به آمریکا بدون روادید شامل‌شان نخواهد شد.

 

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو