Logo of a company

دولت ۲۰۰۰ ميليارد ريال براي حمايت از مسكن مهر اختصاص داد

هيأت وزيران به پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي و به استناد ماده ۱۸ قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن مصوب ۱۳۸۷، مبلغ ۲۰۰۰ ميليارد ريال در اعتبارات سال ۹۴ براي حمايت از مسكن مهر تصويب كرد.

به گزارش یمین نیوزاز  پايگاه اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، هيأت وزيران در جلسه ۱۸/۹/۱۳۹۴ به پيشنهاد مورخ ۱۷/۵/۱۳۹۴ وزارت راه و شهرسازي و به استناد ماده ۱۸ قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن مصوب ۱۳۸۷ تصويب كرد كه ۲۰۰۰ ميليارد ريال از اعتبارات موضوع رديف شماره ۸-۵۲۰۰۰۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ كل كشور با عنوان تخفيف عوارض پروانه ؛ حمايت‌هاي مالي، تراكم و ايجاد تأسيسات عمومي مسكن مهر اختصاص يابد.

اين اعتبار در دو رديف هزينه خواهد شد كه رديف نخست شامل تخفيف عوارض پروانه تراكم ساخت، مكان يابي و طراحي وخدمات مهندسي، بيمه كيفيت، حمايت‌هاي مالي، آماده سازي و تأمين خدمات روبنايي و زيربنايي، مساجد، ترويج مقررات ملي ساختمان و نظارت عاليه بر ساخت و سازهاي مسكن مهر است.

در اين رديف هدف كمي ۲۲۰ هزار واحد مسكوني با سرانه هر واحد ۸ ميليون ريال تعيين شده است كه در اعتبارات سال ۱۳۹۴ به ۱۷۵۷ ميليارد ريال مي رسد.

اين رديف در راستاي تحقق اهداف ماده ۱۶ قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن و همچنين تا ۲۰ درصد هزينه‌هاي مربوط به احداث مساجد هر يك به ميانگين ۳۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است و همچنين در راستاي تحقق اهداف ماده ۴۸ آيين‌نامه اجرايي قانون ياد شده و ماده ۳۵ قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان منظور شده است.

بنابر اين گزارش رديف دوم اين مصوبه شامل خدمات بهره‌وري و ارزيابي عملكرد ستاد تأمين مسكن با اعتبار ۲۴۳ ميليارد ريال در سال ۱۳۹۴ است كه اين رديف بر اساس ضوابط مورد تأييد وزير راه و شهرسازي براي عملكرد حوزه ستادي و ادارات كل وزارت راه وشهرسازي در سال ۱۳۹۴ اعمال مي شود.

يادآور مي‌شود سازمان‌ها و شركت‌هاي وابسته به وزارت راه وشهرسازي از محل منابع خود و به نسبت ميزان مشاركتشان در مسكن مهر با نظر وزير راه و شهرسازي مجاز به پرداخت مي‌باشد.