Logo of a company

با واحدهای صنفی بدون پروانه برخورد می شود

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت: طرح ثبت سریال یا رجیستر شدن گوشی های تلفن همراه به صورت پلکانی انجام می شود.

به گزارش یمین  نیوز  ابراهیم درستی در حاشیه آغاز بکار نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی افزود: تلاش می کنیم مصرف کنندگان ضرر نکنند و در آرامش خاطر خرید کنند و توصیه می کنیم واحدهای صنفی بدون برگ سبز کالا خریداری نکنند تا دچار مشکل نشوند.

وی ادامه داد: گوشی تلفن همراه یک محصول در سبد خانوارها محسوب می شود و افرادی که این گوشی را خریداری می کنند باید با آشنایی کامل خریداری کنند تا دچار زیان نشوند.

درستی افزود : در حال حاضر این کالا در بازار به مقدار کافی وجود دارد و بازار از تلفن همراه اشباع شده است و در صورتی که یک واحد صفنی کالای قاچاق داشته باشد با او برخورد شدیدی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما با قاچاق کالا بسیار مخالفیم ، گفت : در شرایط فعلی و با همراهی وزارت صنعت ، معدن و تجارت هماهنگی و تعاملات بسیار خوبی برای مبارزه با قاچاق کالا صورت گرفته است و در صورتی که یک واحد صنفی اقدام به فروش قاچاق کالا کند با او به شدت برخورد می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری ادامه داد: در حال حاضر تلفن های همراهی که سیم کارت دارند و خریدار در حال مکالمه با آن است در حال رجیستر شدن است تا کالای دست مصرف کننده دارای امنیت باشد.

وی افزود: طرح ثبت سریال یا رجیستر شدن تلفن همراه حدود ۴ ماه است که به صورت پلکانی انجام می شود و برای اینکه مصرف کننده ضرر نکند به واحدهای صنفی توصیه می کنیم تا کالاهای بدون شناسنامه خرید نکند.

درستی ادامه داد: گوشی تلفن همراهی که در حال حاضر در دست مردم است در جریان رجیستری به مشکلی برخورد نمی کند.

وی درباره کاهش واردات قاچاق کالا گفت:‌ در صورتی که فرایند زمانی واردات کالا کوتاه شود و همچنین مالیات هایی که از وارد کنندگان در گمرک و به عنوان ارزش افزوده دریافت می شود مورد تجدیدنظر قرار گیرد ، ورود کالاهای قاچاق به کشور بسیار کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری افزود: مغازه دارها هم باید دقت کنندکه کالایی که خریداری می کنند دارای مدارک معتبر و برگ سبز باشد.

درستی خاطر نشان کرد: اگر واحدهای صنفی بدون پروانه کالای قاچاق خریداری کنند ، برخورد می شود.

بنابراین گزارش دهمین نمایشگاه برترین های تلفن همراه و لوازم جانبی از امروز تا جمعه و از ساعت ۱۰ تا ۲۰ اماده پذیرایی از علاقه مندان است.

اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری ، تلفن همراه و لوازم جانبی این نمایشگاه را به منظور تنظیم بازار مقررات رادیویی (ریجستری) و جلوگیری و پیشگیری قاچاق تلفن همراه به کشور و کنترل واقعی بازار در منطقه یافت آباد شرقی نمایشگاه بازار موبایل ایران شماره ۲ برگزار کرده است.

بنابر این گزارش طرح رجیستر یا ثبت و دریافت شماره شناسه گوشی های تلفن همراه وارداتی در اجرای سیاست های کنترل هوشمند ورود کالا به کشور و به منظور تسریع و شفاف سازی فرآیند واردات تلفن همراه،افزایش دقت در کنترل های گمرکی اجرا می شود.

در این طرح علاوه بر اظهارنامه ، ارائه شناسه بین المللی تجهیزات موبایل (IMEI)از سوی همه واردکنندگان از طریق سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی الزامی است.

IMEI مخفف International Mobile Equipment Identity شناسه بین المللی تجهیزات موبایل است و همه دستگاه های موبایل با قابلیت اتصال به شبکه مخابراتی GSM ، دارای این کد ۱۵ رقمی مختص به خود است.

در این کد ، اطلاعات مربوط به مدل گوشی ، شرکت سازنده ، کشور سازنده و … وجود دارد و گوشی های تلفن همراه توسط این کد در شبکه های مخابراتی ثبت می شود.

روش های دریافت کد IMEI :

۱- بر روی بسته بندی دستگاه تلفن همراه

۲- کد IMEI عموماً در زیر باتری موبایل قابل رویت می باشد.

۳- با شماره گیری #۰۶#* در تلفن همراه کد IMEI نمایش داده می شود.