تحقق اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور است 
چاپ 

تحقق اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور است

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور است و اگر در گذشته در این حوزه درست عمل می شد اکنون دچار این مشکلات نبودیم.

به گزارش یمین نیوز،مهندس علی یزدانی در نشست تشکل های تخصصی صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با بیان اینکه درون زا بودن با نگاه به بیرون از مولفه های اقتصاد مقاومتی است افزود: محصولات ما باید با نگاه صادرات محور تولید شوند زیرا اگر نگاه تنها به درون باشد، با انباشت مواجه می شویم.

وی مردم نهاد بودن را دیگر مولفه اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و ادامه داد: اتحادیه ها و تشکل ها می توانند با حضور قدرتمندانه بسیاری از قوانین را اصلاح کنند.

وی اظهار کرد: مصرف محصولات داخلی و مشارکت مردم از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی است که باید مدنظر قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت آیین نامه قانون دسترسی به اطلاعات را به منظور جلوگیری از رانت اطلاعاتی تصویب کرده است.

مهندس یزدانی افزود: دولت اقدام اساسی در زمینه رفع گلوگاه های فساد انجام داده و در این زمینه ۶۰ گلوگاه فساد حذف شده است.

وی ادامه داد: راهکار خروج از رکود در کشور سرمایه گذاری خارجی مشترک با حفظ منافع ملی است.

وی اظهار کرد: امسال با وجود محدودیت منابع، دولت ۳۰۰ میلیون دلار به صندوق های حمایتی تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت کمک کرده و حدود چهار هزار میلیارد ریال به منظور کاهش نرخ تسهیلات به واحدهای تولیدی و صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی

در اختیار دو بانک توسعه صادرات و صنعت و معدن قرار داده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اولویت این است که استان های محروم و کمتر توسعه یافته از این تسهیلات بهره مند شوند و باید اطلاع رسانی های لازم در این زمینه در استان ها انجام شود.

مهندس یزدانی افزود: هیات تطبیق مصوبات دولت با قانون مجلس شورای اسلامی، در سال ۹۱ بیش از ۳۱ درصد مصوبات دولت قبل را به علت مغایرت با قانون لغو کرده است.

وی ادامه داد: این میزان در سال ۹۲ به سه درصد و در سال ۹۳ به یک درصد کاهش یافته که نشان از حرکت دولت یازدهم بر مدار قانون است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط رکود شکننده کشور باید رسانه ها فضای کشور را امیدبخش و امن برای سرمایه گذاران ترسیم کنند.

یزدانی با اشاره به پخش اخباری در زمینه استعفای وزیر صنعت، افزود: درست نیست با پخش اینگونه شایعات، منافع ملی به خطر بیافتد.

وی ادامه داد: وزیر صنعت شبانه روز در حال تلاش و فعالیت است و نباید چنین مسایل دروغ و بی اساسی منتشر شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام نیز در این نشست گفت: سرمایه گذاری در این استان مشکلات خاص خود را دارد و تهیه زیرساخت ها برای اجرای طرح های سرمایه گذاری با دشواری مواجه است.

یاراله نصیری افزود: ۱۰۰ واحد صنعتی این استان ورشکسته است که باعث ضرر و زیان صاحبان واحدها و هدر رفت سرمایه های ملی شده است.

وی ادامه داد: حل مشکلات این واحدها با قوانین جاری امکانپذیر است و تنها دولت توان حل مشکلات این واحدها را دارد.

رییس سازمان صنعت ایلام گفت: ۶۰۰ واحد صنفی این استان در سیل اخیر دچار خسارت شده و آسیب دیده است.

نصیری افزود: دولت باید در زمینه جبران خسارت این واحدها به هر شکل ممکن کمک کند تا بتوانیم از این چالش عبور کنیم.

وی ادامه داد: آیین نامه و ضوابط صندوق توسعه ملی باید تغییر کند و امکان سرمایه گذاری سازمان های توسعه ای در استان ایجاد شود.

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو