برف و باران کشور را فراگرفت/ مدارس برخی شهرها تعطیل شد 
چاپ 

برف و باران کشور را فراگرفت/ مدارس برخی شهرها تعطیل شد

 

 

 

 

barبارش برف و باران در استان های مختلف،روز سه شنبه موجب تعطیلی مدارس برخی شهرها بویژه مناطق غرب کشورمان و قطع راه های ارتباطی بین روستاهای متعدد شده و پلیس راه با هشدار به رانندگان درباره لغزندگی و خطرات جاده ها بر رعایت نکات ایمنی تاکید کرد.

موج جدید بارندگی در کشور و لغزندگی جاده ها و بسته شدن راه های ارتباطی بین بخش های مختلف در برخی استان ها موجب بروز مشکلاتی شده و نیروهای امدادی با حضور در بخش های متعدد تلاش می کنند به مردم مانده در راه کمک کرده و راه های قطع شده را باز کنند.

حجم بارش برف در استان های مختلف کشورمان به حدی بوده که موجب تعطیلی مدارس در مقاطع مختلف شده و از سراسر کشور اخبار متعددی درباره افزایش بارندگی ها در حال انتشار است.

 

* اذربایجان شرقی

براساس اعلام روابط عمومی اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی مناطق صوفیان و تسوج روز سه شنبه با یک ساعت تاخیر آغاز می شود ولی کلیه مقاطع تحصیلی مدارس شهری و روستایی شهرستان ملکان تعطیل خواهد بود.

براساس این گزارش، مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدائی شهری و روستایی شهرستان چاراویماق تعطیل و دیگر مقاطع تحصیلی با یک ساعت تاخیر شروع خواهند شد.

کلیه مقاطع تحصیلی مدارس بخش سراجوی مراغه و مدارس پیش دبستانی و ابتدائی بخش مرکزی شهرستان مراغه ، شهری شهرستان بناب ،شهر آچاچی شهرستان میانه و مدارس شهری و روستایی شهرستان نظرکهریز و مناطق روستای هشترود تعطیل خواهد بود.

 

*بارش برف در چهارمحال وبختیاری

بارش برف سنگین که ازبعدازظهر دوشنبه سراسر استان چهارمحال وبختیاری را در برگرفته، مدارس مقطع ابتدایی تمامی نواحی این استان را به تعطیلی کشاند و باتوجه به بارش برف دراستان وموافقت استاندار، مدارس ابتدایی در نوبت صبح روز سه شنبه تعطیل و بقیه مدارس متوسطه اول ودوم و دانشگاه ها نیز از ساعت ۹صبح فعالیت خود را آغاز می کنند.

ستار فرهادی مدیرکل مرکز مدیریت بحران چهارمحال وبختیاری گفت: بر اساس تصمیم شورای مدیریت بحران دستگاه های اجرایی و بانک های استان نیز در روز سه شنبه فعالیت خود را با یک ساعت تاخیر و از ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می کنند.

گردنه های چری و شاه منصوری در شهرستان کوهرنگ به دلیل بارش برف بسته است و تردد در سایر محورهای مواصلاتی استان امکان پذیر است.

تردد در اکثر محورهای استان با استفاده از زنجیر چرخ امکان پذیر است.

 

*دشواری تردد در محورهای اصلی جنوب آذربایجان غربی

سرهنگ عباس فرمانی فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: هم اکنون بارش برف در محورهای جنوب آذربایجان غربی از جمله مهاباد به نقده، مهاباد به میاندوآب و مهاباد به بوکان همچنان تداوم دارد که موجب لغزنده شدن سطح جاده ها شده است.

وی با بیان اینکه بارش ها در شمال استان خفیف گزارش شده است، گفت: بیشترین بارش ها در این مدت مربوط به شهرستان های پیرانشهر و مهاباد است.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی بیان کرد: رانندگانی که قصد دارند از این مسیرها تردد کنند خودروهای خود را حتما به تجهیزات ایمنی و زمستانی مجهز ساخته و تا حد امکان از تردد شبانه در این محورها خودداری کنند.

همچنین بارش سنگین برف و کولاک راه دسترسی ۱۱۰ روستای این استان را بسته و تردد در این مسیرها متوقف شده است و راهداران در حال بازگشایی مسیرهای اصلی و پرتردد روستایی استان هستند.

برای امدادرسانی به بیماران و مادران باردار در مواقع اضطراری،در هر شهرستان گروهی مجهز با هماهنگی خانه های بهداشت روستایی و دهیاران پیش بینی شده تا در مواقع درخواست به محل مورد نیاز اعزام شود.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به ادامه بارش خفیف برف در استان اعلام کرد: با وجود ادامه بارش ها تمامی مسیرهای جاده ای اصلی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

 

*استان مرکزی

بارش سنگین برف، لغزندگی معابر و برودت هوا موجب تعطیلی تمام مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهر و روستای شهرستان های اراک،شازند، کمیجان، فراهان، آشتیان، خمین و منطقه سربند تعطیل است.

محمد سعید ستوده نژاد مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی دوشنبه شب اعلام کرد: مدارس ابتدایی شهر و روستای تفرش، مقاطع ابتدایی شهر و روستای منطقه سربند در نوبت صبح سه شنبه تعطیل و مقاطع متوسطه اول و دوم منطقه نوبران فعالیت خود را از ساعت ۹ و نیم صبح آغاز می کنند.

تمام مدارس سه مقطع تحصیلی بخش خرقان شهرستان زرندیه و مدارس ابتدایی این شهرستان در نوبت صبح تعطیل است و کار مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم این شهرستان با یک ساعت تاخیر آغاز می شود.

 

*قطع دسترسی به دو روستای بخش مرکزی گتوند

جهانگیرحیدری پور بخشدار مرکزی گتوند دوشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت:راه ارتباطی دو روستای چغامله و سله چین بخش مرکزی گتوند در پی بارندگی شدید روز دوشنبه و سیلابی شدن مسیل ها قطع شده است.

وی افزود: یکدستگاه سواری پراید که از شهر گتوند به سمت روستای چغامله در حرکت بود پس از عبور از آبنما در سیلاب غرق شد.

اداره هواشناسی گتوند میزان بارندگی تا ساعت ۱۸ عصر دوشنبه را ۴۴،۷ میلیمتر در این شهرستان اعلام کرد و بارندگی تا عصر سه شنبه در منطقه ادامه دارد.

در ارتفاعات شمالی شهرستان گتوند نیز احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

 

*تصادف زنجیره ای ۲۵ خودرو در محور ساوه-همدان

مرکز اطلاع رسانی فوریت های پزشکی ساوه اعلام کرد: تصادف زنجیره ای ۲۵ خودرو در شامگاه دوشنبه در محور ساوه -همدان ۱۱ مصدوم برجای گذاشت.

این سانحه به علت بارش برف و کولاک در کیلومتر ۷۰ اتوبان ساوه- همدان به وقوع پیوست.

بر اساس این گزارش، سه مصدوم از مجموع مصدومان این حادثه که دو مرد و یک زن هستند، با تلاش نیروهای امدادی و اعزام سه دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی شهید مدرس ساوه منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.

 

**کولاک شدید در جاده های همدان

سرهنگ مهدی شاکری رئیس پلیس راه استان همدان از کولاک شدید در برخی مسیرهای ارتباطی این استان بویژه آزاد راه همدان – ساوه و جاده قدیم همدان – تهران خبر داد.

درحال حاضر بیشتر جاده های این استان سفید پوش است به این منظور همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

رییس پلیس راه استان همدان گفت : در پی لغزنده بودن جاده ها تا کنون تنها یک دستگاه اتوبوس واژگون شده که منجر به زخمی شدن شش شهروند شده است.

تمامی جاده های این استان باز بوده و تردد در آن جریان دارد با این وجود رانندگان باید با رعایت سرعت مطمئنه و توجه به جلو تردد کنند.

طرح زمستانی پلیس با هدف ایمن کردن راهها برای شاغلان حمل و نقل از روز گذشته آغاز شده و ۶۲ تیم پلیس راه، ۵۲ تیم راهنمایی و رانندگی و ۱۰۰ نیروی پیاده راهور در طرح راهداری زمستانی امسال مشارکت دارند.

 

*قزوین

اداره کل اموزش و پرورش استان قزوین به علت بارش برف، یخ بندان و لغزندگی معابر مدارس پیش دبستانی و ابتدایی استان را در نوبت صبح سه شنبه تعطیل اعلام کرد.

در صورت تداوم بارش برف و نیاز به تعطیلی سایر مدارس مناطق آموزش و پرورش استان قزوین ، اداره روابط عمومی از طریق رسانه های جمعی اطلاع رسانی خواهد کرد.

 

*کردستان

علیرضا منتشل رییس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت: به علت بارش برف، سرمای هوا و لغزندگی معابر، مدارس نوبت صبح برخی از شهرها و روستاهای از جمله سقز، دیواندره، قروه، دهگلان و مناطق زیویه و سریش آباد سه شنبه در نوبت صبح تعطیل است.

همچنین سه شنبه مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه سطح شهر و تمام مدارس روستایی شهرستان بیجار در نوبت صبح تعطیل است.

رییس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: مدارس ابتدایی شهرستان های سنندج و بانه نیز سه شنبه در نوبت صبح در سطح شهر و روستا تعطیل است.

 

*لغزندگی جاده ها و آماده باش نیروهای امدادی البرز

عباس صفری مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد: بارش برف سبب لغزندگی تمام محورهای مواصلاتی این استان شده است.

انتظار می رود تمام رانندگانی که قصد تردد در راه های استان البرز را دارند زنجیر چرخ و لوازم ایمنی همراه خود داشته باشند.

به دنبال پیش بینی هواشناسی البرز تیم های راهداری ازشب گذشته در جاده های کوهستانی و پرتردد استان البرز به حالت آماده باش درآمده اند.

رانندگانی که قصد سفر ازجاده کرج-چالوس را دارند، تونل ها را برای تجهیز زنجیر چرخ انتخاب نکنندچرا که این اقدام سبب تصادف در این محدوده ها خواهد شد.

 

*لرستان

روابط عمومی آموزش وپرورش استان لرستان اعلام کرد: به دلیل بارش برف و یخبندان مدارس ۷ منطقه آموزشی این استان از جمله شهرستان های بروجرد، دورود، ازنا و الیگودرز سه شنبه تعطیل اعلام شده است.

همچنین براساس این گزارش مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه مناطق آموزش و پرورش در بخشهای اشترینان بروجرد ، سیلاخور دورود و زاغه خرم آباد سه شنبه تعطیل هستند.

 

**مسیرهای لغزنده زنجان

مسعود خوشکام مسوول مرکز مدیریت راه های ارتباطی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بارش برف مسیرهای ارتباطی استان زنجان را لغزنده و تردد در برخی گردنه های استان را بدون زنجیر چرخ ناممکن کرده است.

وی با تاکید بر اینکه هموطنان از سفرهای غیرضروری به جد اجتناب کنند، افزود: تردد در گردنه های سازین در مسیر خدابنده به همدان و ده جلال در جاده طارم به زنجان فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

همچنین در گردنه پاپایی مسیر زنجان به بیجار مه غلیظ حاکم است که موجب کاهش دید افقی شده است.

مسیر زنجان – دندی که به دلیل بارش برف و کولاک مسدود شده بود دقایقی قبل با تلاش راهداران بازگشایی شد و با توجه به اینکه بارش برف در اکثر مسیرهای مواصلاتی زنجان از صبح روز دوشنبه شروع شده و هم اکنون نیز ادامه دارد نیروهای راهداری در جاده های استان مشغول خدمت رسانی به رانندگان و مسافران هستند.

 

*مدارس شهر تهران تعطیل نیست

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به بارش برف و باران در تهران و شایعات پیش آمده درباره تعطیلی مدارس گفت: تمامی مدارس این شهر روز سه شنبه(۲۴آذرماه) دایر است.

وی افزود: برودت هوا در روز سه شنبه به حدی نخواهد بود که مشکلاتی از جمله لغزندگی و یخ زدگی ایجاد کند براین اساس کلیه مدارس شهر تهران دایر است.ایرنا

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو