جنگ جهانی سوم شاید شروع شده باشد! 
چاپ 

جنگ جهانی سوم شاید شروع شده باشد!

moh

محسن رضایی وقوع جنگ جهانی سوم را محتمل دانست و حتی گفت: بعید هم نیست شروع شده باشد.

به گزارش عصر ایران دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که شامگاه شنبه در برنامه «نگاه یک» سیما حاضر شده بود منطقه خاورمیانه را آبستن انفجار و درگیر آتش توصیف کرد و گفت: «همه باید برای خاموش کردن این آتش بکوشیم و یکی از راه‌ها این است که ایران میان روسیه و ترکیه میانجی‌گری کند».

محسن رضایی در عین حال در جای‌جای برنامه سیاست‌های دولت ترکیه را به باد انتقاد گرفت و گفت:«آنان پس از ۷۰ سال که در پی غرب بودند احساس می‌کنند به نتیجه نرسیده‌اند و نگاه‌شان را به جانب شرق برگردانده‌اند. جست و جوی هویت البته خوب است اما نه با لشکر‌کشی به کشور همسایه بلکه باید مسالمت‌جویانه باشد و بدانند به صِرف کلاه و شمشیر عثمانی نمی‌توانند به این هویت دست یابند».  وی همچنین گفت: «داعش تا سی کیلومتری مرزهای ما آمده بود و چون خود عراقی‌ها آنان را از خانقین عقب راندند دخالت نکردیم».

اوبارها بر این عبارت تاکید می‌کرد که «آتش در نزدیکی ماست» و «خطر جدی است» و از صدا و سیما و دستگاه‌های مختلف انتقاد کرد که چرا ظرفیت ها را به کار نمی‌گیرند و خطر را به اندازه لازم جدی نمی‌دانند.

وی موثرترین راه برای مقابله با داعش را انسداد بخشی از مرزهای ترکیه دانست و گفت:«اگر آمریکا راست می‌گوید باید ترکیه را در این زمینه تحت فشار قرار دهد».

محسن رضایی سخنان قبلی خود در زمینه درآمد داعش از محل سوآپ نفتی و از طریق ارتباطاتی در ترکیه را تکرار و بر آن تاکید کرد اما گفت نمی‌خواهد مقامات عالی و دولت این کشور را به صورت مشخص متهم کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در عین حال سیاست خارجی دولت روحانی را ستود و گفت: تازه احساس می‌کنیم که سیاست خارجی ریل خود را پیدا کرده است و من نام این سیاست را «‌سیلی و خنده» می گذارم. یعنی سیلی می‌زنیم و بعد کنار می‌آییم. به ۲۰ هزار سانتریفیوژ رسیدیم و ۶ هزار را قبولاندیم. اگر به ۲۰ هزار سانتریفیوژ نرسیده بودیم زیر بار ۶ هزار دستگاه نمی رفتند. قبلا هم آمریکایی ها را گروگان گرفتیم یعنی سیلی زدیم و بعد آزاد کردیم.

هنگامی که از او خواسته شد تعریف خود را از «نفوذ» ارایه کند نیز این گونه پاسخ داد: «نفوذ یعنی قاجاریه، یعنی رضا خان، یعنی محمد رضا شاه، نفوذ یعنی تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر ایران».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امید به فضای بهتر اقتصادی در عصر پسابرجام را واهی ندانست اما گفت: «درهای باز کافی نیست. چون باید کالایی برای تجارت داشته باشیم نه این که همچنان به نفت متکی باشیم».

نکته قابل توجه این که هر چند در زیر‌نویس و در معرفی مصاحبه‌شونده با توجه به بازگشت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان «سردار سرلشگر» قید می‌شد اما مجری همچنان تنها از عنوان دانشگاهی او استفاده می‌کرد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو