مرگ 22 تن براثر آنفلوانزا در کشور 
چاپ 

مرگ ۲۲ تن براثر آنفلوانزا در کشور

hasبه نظر می رسد امسال تعداد موارد این بیماری نسبت به سال های گذشته اندکی افزایش یافته است که بخشی از آن به علت ورود اتباع بیگانه از کشورهای همسایه به خصوص همسایگان شرقی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرگ ۲۲ تن بر اثر آنفلوانزا در کشور و نیز پیگیری تخلف هایی در بیمارستانی در اصفهانی خبر داد.

به گزارش  یمین نیوز  به نقل از ایرنا، سید حسن هاشمی روز یکشنبه در حاشیه همایش پزشک پژوهشگر در دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا گفت: از این شمار فوتی، ۱۶ تن در استان کرمان و تعدادی نیز در برخی از استان های دیگر مانند سیستان و بلوچستان بوده اند.

وی اضافه کرد: بیماری آنفلوانزا از نوع آنفلوانزای H1N1 اکنون جزو آنفلوانزاهای فصلی و معمولی در کشور است و هر سال مواردی از ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری را در کشور داریم.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد امسال تعداد موارد این بیماری نسبت به سال های گذشته اندکی افزایش یافته است که بخشی از آن به علت ورود اتباع بیگانه از کشورهای همسایه به خصوص همسایگان شرقی است.

وی ادامه داد: توصیه وزارت بهداشت به مردم برای جلوگیری از این بیماری این است که اصول بهداشتی را از جمله شست وشوی دست ها و رعایت اصول بهداشتی را هنگام عطسه کردن رعایت کنند و به خصوص افرادی که بیماری های زمینه ای مانند بیماری های تنفسی دارند بیشتر مراقبت کنند.

تخلف کادر پزشکی در یکی از بیمارستان های اصفهان و دستور رسیدگی

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره باز کردن بخیه یک بیمار در یکی از بیمارستان های اصفهان به علت پول نداشتن توضیح داد: بنده هم این خبر را در شبکه های مجازی شنیده ام و تیمی را مامور کرده ام که به اصفهان بروند و در این مورد تحقیق کنند.

وزیر بهداشت افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مورد از مردم عذرخواهی کرده و قول داده است که مسوول شیفت و افراد متخلف را به دستگاه قضایی معرفی کند.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو