Logo of a company

سرما در راه است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sarmaمدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود موج سرما به کشور خبر داد.

احد وظیفه دراین‌باره گفت: براساس تحلیل آخرین داده ها و الگوهای پیش یابی هواشناسی، با استقرار هوای سرد از عرض‌های شمالی از امروز شاهد کاهش محسوس دما در شمال غرب، غرب و به‌خصوص در سواحل شمالی و به تدریج در شمال شرق کشور خواهیم بود و پیامد آن برای استان‌های شمالی کشور بارندگی‌های نسبتا شدید، وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر است.

وی با بیان اینکه در اکثر مناطق این‌بارش‌ها به صورت برف خواهد بود، گفت: در روز شنبه این شرایط در استان‌های حاشیه دریای خزر و دامنه‌های شمالی البرز ادامه دارد، در این روز مناطق شمال شرق و شمال غرب کشور بارش خفیف و پراکنده خواهند داشت همچنین سرما در استان‌های شمالی کشور تداوم خواهد داشت.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از اواخر روز شنبه و طی روز یکشنبه با نزدیک شدن سامانه بارشی فعال دیگری از نوار غربی کشور شاهد آغاز بارش‌ها در نیمه غربی کشور خواهیم بود که این بارش‌ها در مناطق شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس و دامنه های جنوبی البرز به صورت بارش باران و برف رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، فعالیت این سامانه جوی در مناطق جنوب غرب و جنوب کشور به جز مناطق کوهستانی به صورت رگبار باران و گاهی نیز همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ادامه داد:‌ این سامانه بارشی در روزهای بعد به تدریج با حرکت به سمت شرق، نواحی مرکزی و شمال شرق کشور را تحت تاثر قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه از روز جمعه تا اواسط هفته آینده کاهش محسوس و قابل توجه دما در نیمه شمالی کشور پیش بینی می شود، اظهارکرد: این وضعیت در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز سبب کاهش بین ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا و در شمال شرق کشور نیزباعث کاهش بین ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ از دمای هوا خواهد بود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در سه روز آینده دریای خزر و خلیج فارس مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

وظیفه درباره آسمان پایتخت درروز شنبه نیز گفت: دراین روز آسمان پایتخت نیمه ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده و بیشینه و کمینه دما نیز در این روز ۹ و منفی یک درجه سانتیگراد خواهد بود.