Logo of a company

احیای فرهنگ آشتی انسان با محیط زندگی مشکلات زیست محیطی را کاهش می دهد

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب گفت: احیای فرهنگ آشتی انسان ها با محیط زندگی خود در بیان و عمل، راهکاری مناسب برای کمک به کاهش مشکلات زیست محیطی است.

به گزارش یمین  نیوز مهندس هوشنگ انوشیروانی افزود: برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی و محدودیت محیط سالم و مطبوع برای زندگی، راهی جز آشتی با طبیعت وجود ندارد.

وی اظهارکرد: فراهم آوردن فضایی برای آشتی دادن شهرنشینان با محیط زیست، فرهنگ تازه ای را در این حوزه ایجاد می کند.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب بیان داشت: زمین مهد ما و ما مهد زمین هستیم و همانگونه که انسان توسط عوامل طبیعی زمین تهدید می شود، زمین هم توسط انسان تهدید می شود و همانگونه که انسان نیاز به مراقبت دارد، زمین هم نیازمند مراقبت است.

مدیر برگزیده جشنواره هشتم صنعت پلاستیک اظهار کرد: انسان در صورت رعایت اصول ایمنی و تغذیه درست می تواند ایمن و سالم بماند و طبیعت زمین نیز بدون رژیم حفاظتی درست و مصرف اصولی در آن و بدون توجه به عوامل زیانبار پسماند، بیمار و مسبب آسیب موجودات زنده می گردد .

مهندس انوشیروانی یادآور شد: حفظ زمین، حفظ سلامتی است و با احترام به آن باید مانع ایجاد شرایط برای تخریبش شد.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب در ادامه گفت: این نگرانی همواره در این شرکت وجود داشته که محصولاتمان به محیط زیست آسیب می رساند و به دنبال یافتن چاره ای بر رفع این معضل بودیم که با وارد کردن تکنولوژی اکسو زیست تخریب پذیر به کشور، اولین گام را جهت تولید و عرضه این محصول برداشتیم که با استقبال فروشگاههای زنجیره ای روبرو شد و با تدوین استاندارد داخلی، این شرکت بعنوان اولین دارنده استاندارد ملی اکسا زیست تخریب پذیر در کشور، توانست گام ناچیزی در راستای حفاظت محیط زیست بردارد.

این متخصص صنعت پلاستیک اظهار کرد: احساس مسولیت این شرکت در قبال محیط زیست قدمتی هشت ساله دارد، محیط زیست ما مبنای موجودیت ماست که سعی داریم با حفظ آن برای خود و نسل های بعدی، آینده را خوب بسازیم. محصولات این شرکت برای محیط زیست و منابع طبیعی کمترین آسیب را به دنبال دارد و این کار با تغییر متدولوژی مصرف همگانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب یادآور شد: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی در نهادینه شدن فرهنگ استفاده از محیط زیست گام‌های اساسی برداشته می‌شود و با ارائه آموزش‌های دقیق، مردم با روش‌های حفظ و نگهداری این گونه محیط ها بیشتر آشنا ‌شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: پس از فراگیر شدن مصرف نایلکس های تجزیه پذیر در فروشگاههای زنجیره ای در گام بعدی بتوان صنایع و دوایر دولتی را مجاب به استفاده از این نایلکس ها نمود. تلاش ما کاهش فاصله قیمتی این نوع پلاستیکها با پلاستیک های معمولی است و هم اکنون توانسته ایم این اختلاف را به  ۵ درصد برسانیم و ادارات دولتی و صنایع با افزایش هزینه حدود  ۵ درصد می توانند پلاستیک های تجزیه پذیر را جایگزین نایلون و نایلکس های معمولی نمایند و به محیط زیست آسیب نرسانند .

مهندس انوشیروانی افزود: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنولوژی ساخت این گونه پلاستیک ها می توانند به وب سایت این شرکت به آدرس اینترنتی  www.daraplast.ir مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب با اشاره به این که استفاده از کیسه های پلاستیکی قابل بازیافت و تجزیه پذیر موجب حفظ محیط زیست می شود، گفت: این شرکت اولین تولید کننده نایلکس و نایلون های تجزیه پذیر ایران است که توانسته با تولید این فرآورده ها، قدم های موثری برای حفظ محیط زیست بردارد.

مهندس انوشیروانی افزود: شرکت دارا پلاستیک با اخذ استاندارد ملی تضمین حفاظت از محیط زیست را به مصرف کنندگان دوستدار محیط زیست می دهد و اخذ این نشان با تجهیز آزمایشگاه و تلاش کارشناسان مجرب این شرکت میسر شده است.

وی گفت: برای حفظ محیط زیست و داشتن زمین پاک مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین مسائلی است که باید وجود داشته باشد از این رو برای این که بتوانیم برنامه‌های زیست محیطی را محقق سازیم باید فرهنگ‌سازی به منظور حفظ محیط زیست و همچنین آموزش‌های لازم را در این زمینه برای مردم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب ادامه داد: این شرکت از ابتدای سال ۸۸ و بصورت آزمایشی تولید پلاستیک تجزیه پذیر را آغاز کرد و تلاش کردیم که پلاستیک های سازگار با محیط زیست را در این واحد صنعتی جایگزین پلاستیک های معمولی کنیم.

مهندس انوشیروانی افزود: در مجموعه داراپلاستیک غرب استفاده از دانش و فن آوری و استفاده از تکنولوژی اهمیت بسزایی دارد و ما با استفاده از نیروهای متخصص توانسته ایم محصولاتی با مرغوبیت بالا تولید و به بازار عرضه کنیم و این مهم، اقدامی موفق آمیز جهت رشد و توسعه صنعت پلاستیک کشور است.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب، افزود: اخذ نشان استاندارد کیسه های پلاستیکی اکسازیست تخریب پذیر برای اولین بار در کشور در کنار داشتن استانداردهای بین المللی، داوران را بر آن داشت که به کاندیداتوری این شرکت در جشنواره صنعت پلاستیک نگاه مثبتی داشته باشند و جلسه دفاعیه نیز با حضور کارشناسان شرکت دارا پلاستیک با موفقیت برگذار شد و موجب انتخاب مدیریت این شرکت به عنوان مدیر موفق صنعت پلاستیک گردید. شرکت دارا پلاستیک غرب با پایان اعتبار یکساله این استاندارد و انعقاد قرار داد با آزمایشگاههای مورد تایید سازمان ملی استاندارد ، موفق به اخذ استاندارد با اعتبار سه ساله گردید .

مهندس انوشیروانی افزود: باید باور کرد که محیط زیست یک مسئله بسیاری جدی در حال حاضر است و نگرش فانتزی به محیط زیست پذیرفتنی نیست.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب اضافه کرد: اگر قرار باشد در مسیر اجرای یک پروژه بزرگ اقتصادی و یا عمرانی آخرین گزینه محیط زیست باشد، نباید انتظار داشته باشیم که جنگل‌ها، مراتع و آب و هوای پاک‌تری نسبت به گذشته شاهد باشیم.

وی یادآور شد: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی در نهادینه شدن فرهنگ استفاده از محیط زیست گام‌های اساسی برداشته ‌شود و با ارائه آموزش‌های دقیق مردم با روش‌های حفظ و نگهداری این گونه محیط ها بیشتر آشنا ‌شوند.

انوشیروانی گفت: فعالیت در زمینه نگه داشت محیط زیست از طریق ارتقای فرهنگ عمومی در پارک‌ها و فضای سبز شهری و جمع آوری نمادین زباله در این محیط‌ها در ایام خاص از دیگر فعالیت‌هایی است که می تواند در حفاظت از محیط زیست موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی یک امانت الهی است، گفت: نقش طبیعت و منابع طبیعی در حیات اقتصادی و اجتماعی انسان‌ها و اهمیت ویژه آن در ارتباط با کشاورزی و محیط زیست امری غیرقابل انکار است.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب تصریح کرد: با توسعه فرهنگ و گسترش آموزش در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی باید به ذخیره‌سازی نیازمندی‌های جامعه در آینده اقدام کرد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های گروهی بر لایه‌های مختلف جامعه، خواستار همکاری بیشتر آنان در جهت آگاه‌سازی جامعه نسبت به موضوع مدیریت پسماندها شد.

انوشیروانی یادآور شد: به طور حتم با افزایش آگاهی اجتماعی و توانمندسازی شهروندان، رفتارهای زیست محیطی بهبود پیدا کرده و ارتقا می‌یابد بنابراین در وهله اول باید سطح آگاهی شهروندان را بالا ببریم.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب در خصوص فعالیت های صورت گرفته در این واحد تولیدی توضیح داد: ما مبتکر دو کار متفاوت در این صنعت بودیم ؛ یکی در زمینه کیسه های تجزیه پذیر در ایران بود. در حقیقت متدولوژی مصرف این پلاستیک ها را جا انداختیم و مصرف کنندگان را اقناع کردیم که با استفاده از این پلاستیک ها، حافظ محیط زیست باشند.  دوم استفاده از چاپ هلیو بصورت آنلاین در خط تولید بود .

مهندس انوشیروانی که دارای کارشناسی ارشد مدیریت صنایع است در حاشیه بازدید از نمایشگاه قطعات خودرو در زمینه گواهی نامه های اخذ شده در شرکت عنوان کرد:  شرکت داراپلاستیک غرب پس از اخذ استاندارد ملی و ایزوها و مجوزهای بهداشتی ، موفق به اخذ گواهینامه سمتا گردید . شرکت دارا پلاستیک غرب همکاری گسترده ای با صنایع خودروسازی دارد و یکی از تامین کننده های نامدار در این صنعت است .

وی در پاسخ به این مطلب که در زمینه پژوهش، شرکت دارا پلاستیک چه کارهایی انجام داده و جایگاه آن در واحد شما کجاست، تصریح کرد: در گام نخست از دانش آموختگان رشته های پلیمری در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت گسترده در شرکت بهره برده ایم. از سوی دیگر تقریبا در ۱۵ سال گذشته بنده در بیشتر نمایشگاه های بین المللی چه به عنوان بازرس و چه به عنوان غرفه دار حضور داشته ام و در واقع شاهد رشد صنعت پلاستیک در کشورها بوده ام.

وی بر لزوم پاسداشت ارزش های زیست محیطی تاکید کرد و گفت : بسیاری از معضلات زیست محیطی که ما با آن دست به گریبان هستیم ناشی از توسعه نیافتگی است، ارزشهای زیست محیطی زمانی به تعالی می رسد که به ایجاد اشتغال و توسعه پایدار هم توجه کنیم و نگذاریم خانواده ها و مردم و جوامع محلی برای معیشت خود به عرصه های زیست محیطی تجاوز کنند.

انوشیروانی در ادامه و در آستانه بیستمین سال تاسیس واحد تولیدی اش افزود: در سال جاری علیرغم تمام مشکلات اقتصادی، توسعه کیفی و کمی و به روز شدن از نظر تکنولوژی از اهداف دست یافتنی این شرکت بوده است و امیدواریم تا پایان سال برنامه های توسعه شرکت تماما” اجرایی شود .