Logo of a company

انتخاب ۵ بانک برای عرضه روزانه ۵۰ هزار دلار به صرافان مجاز

دبیرکل کانون صرافان ازعرضه روزانه ۵۰ هزار دلارتوسط ۵ بانک در بازار خبر داد و گفت: هر یک از بانک های ملی، پارسیان، ملت، سینا و صادرات برای تعدیل قیمت دلار موظف به عرضه ۵۰ هزار دلاربه صرافی های مجاز شدند.

امیر بیت لفته در گفت وگو با ایرنا افزود: براین اساس ۵۰ هزار دلار با قیمت حدود ۱۰ تا ۱۵ تومان زیر قیمت واقعی بازار در اختیار صرافان مجاز قرار داده شد تا بدین طریق از افزایش قیمت جلوگیری شود و صرافان نیز باید ارز را از طریق سیستم سنا و فاکتور بفروش برسانند.

وی با بیان اینکه، عرضه ارز دارای شرایط خاصی است ، تصریح کرد: ارز تنها درصورت مصرف به صورت مجدد به صرافی های مجاز فروخته می شود.

بیت لفته با بیان اینکه، ۴۲۱ صرافی مجاز تحت نظارت بانک مرکزی مجاز به فعالیت هستند؛ گفت: این صرافی ها می توانند از ۵ بانک مذکور ارز دریافت کنند.

یادآور می شود، نرخ ارز در روزهای گذشته با نوسانات شدیدی مواجه و حتی تا نرخ ۳۶۰۰ تومان افزایش یافته بود که با تدابیر بانک مرکزی این نرخ تا حدودی کاهش داشته است.

وزیر اموراقتصادی و دارایی روز گذشته نوسانات بازار ارز را فصلی دانسته و گفت بر اساس تحلیل بانک مرکزی ماه های نزدیک به ژانویه (آغاز سال جدید میلادی ) افزایش تقاضای محسوس برخی اتباع خارجی و نزدیک شدن به ایام اربعین و سفر به عراق از دلایل نوسان در بازاراست.