همه افراد بازداشت شده خبرنگار نیستند 
چاپ 

همه افراد بازداشت شده خبرنگار نیستند

 

ejeحجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین اژه‌ای در هشتاد و هفتمین نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد٬ به سوال‌های خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش یمین  نیوز،قائم مقام رییس دستگاه قضا در پاسخ به سوالی در مورد سخنان معاون راهبردی قوه قضاییه نسبت به افزایش جرایم و توضیح منبع آماری قوه قضاییه اظهار داشت: اول خواهش می‌کنم از سخنگو مسائل را بشنوید. هر سخنی نظر کامل و تاییدشده نیست اما در مورد این مسئله باید بگویم خیلی وقت‌ها ممکن است شکایت صورت بگیرد اما آن شکایت گاهی ثابت نمی‌شود به همین دلیل این موضوع جز آمار جرایم محسوب نمی‌شود. ممکن است این صحبت‌ها در مورد مجموعه شکایت‌ها باشد و خیلی از آنها اثبات نشده باشد.

وی افزود: در جرایم خشن حتما کاهش داشته‌ایم. این مسئله را هم باید به صورت تفکیک‌شده در استان‌های مختلف بررسی کرد؛ ممکن است یک استان بیشتر شده باشد٬ یک استان کمتر شده باشد اما در کل جرایم خشن کاهش یافته است.

همه افراد بازداشت شده خبرنگار نیستند

سخنگوی قوه قضاییه در توضیح بازداشت‌های اخیر و سوال ناصر یمین مردوخی کردستانی سردبیر طوفان نیوز و یمین نیوز که در مورد بازداشت‌های اخیر و ارتباط آنها با فرد خاصی سخن می‌گفت٬ پاسخ داد: در مورد ارتباط با فرد خاصی که می‌گویید٬ تا جایی که اطلاع دارم٬ این مسئله وجود ندارد. اما باید بگویم همه افراد  بازداشت‌شده خبرنگار نیستند.

در شش ماهه اول سال ۲۵۱ نفر از حق قصاص خود گذشته‌اند

وی با اشاره به اینکه در طول شش ماهه اول سال جاری ۲۵۱ نفر از حق قصاص خود گذشته‌اند٬ اظهار داشت: در طول شش ماه نخست سال ۹۴ تعداد ۲۵۱ نفر از کسانی که حق قصاص داشتند٬ از این حق شخصی خود صرف‌نظر کردند و از قاتلان خود گذشته‌اند. این تعداد کسانی بودند که قبلاً تقاضای قصاص داده بودند اما اولیای دم رضایت داده‌اند.

وی ادامه داد: چندین بار عرض کرده‌ام که حق قصاص یک حق شخصی است و طرفین می‌توانند با یکدیگر مصالحه کنند و مبلغی را که ممکن است کمتر یا بیشتر از دیه باشد را دریافت و از قصاص بگذرند و بر همین اساس شعبات اجرای احکام و حتی مردم تلاش می‌کنند تا اولیای دم رضایت خود را نسبت به عدم قصاص متهم ارائه کنند که این به نظر کار مطلوبی است و این کار باعث می‌شود متهمان علاوه بر اینکه تنبیه شده‌اند٬ بتوانند به دامان خانواده‌هایشان برگردند و باید این گذشت را مغتنم بشمارند.

خبر بازداشت سرشبکه‌های غیر اخلاقی شبکه اجتماعی کذب است

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص خبری مبنی بر بازداشت سرشبکه‌های غیر اخلاقی شبکه اجتماعی که در روزهای اخیر در این شبکه‌ها منتشر شده است٬ ابراز داشت: خبری مبنی بر اینکه چند سر شبکه غیر اخلاقی در قزوین بازداشت شده‌اند کذب است و بنده با دادستان این استان تماس برقرار کردم و اوضاع را جویا شدم که ایشان هم چنین خبری را رد کردند.

توضیح اژه‌‌ای در مورد سوال مربوط به تخلف مدیر دخانیات

اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که مدعی بود پس از افشای اخبار تخلف یک مدیر دخانیات خبرنگار با تهدید مواجه شده ‌است٬ گفت: سعی کنیم به هیچ‌کس توهین نمی‌کنیم ولی اگر مطلبی بیان شود که به مسئولان نظام توهین شود مدعی‌العموم می‌تواند قرار تعقیب صادر کند.

دستگیری کلاهبردار ۹۰ میلیاردی در استان البرز

 

وی درباره اخبار دستگیری کلاهبردار ۹۰ میلیاردی در استان البرز گفت: در کرج پرونده‌های کلاهبرداری متعددی در حال بررسی است و برخی بازداشت شدند و برخی تحت تعقیب هستند٬ اما متوجه نشدم این سوال درباره کدام پرونده است.

توضیحات عضویت در شبکه تلگرامی وابسته به دولت انگلیس

وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسیده بود آیا عضویت در شبکه تلگرامی یک رسانه وابسته به دولت انگلیس جرم است٬ پاسخ داد: آنها هیچ‌وقت قصد خیر درباره ایران ندارند و شاید این عدم خیرخواهی در قدم‌های اول دیده نشود٬ اما توصیه ما این است که چون امثال این شبکه‌ها و سایت‌های انگلیسی نگاهشان از چند دهه گذشته تا امروز مشخص است و هر اقدامی برای منافع خودشان است. دقت کنند هر چند ممکن است این کار در نگاه اول ظاهر مجرمانه نداشته باشد. اما در ‌‌نهایت موجب گرفتاری برای خودشان خواهد شد.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو