Logo of a company

هزاران پرونده زمین‌خواری دولتی در محاکم قضایی

zam2

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به وضعیت زمین خواری در شهرها، گفت: چندین هزار پرونده زمین خواری در زمین‌های دولتی در محاکم قضایی مطرح است.

محمد پژمان در گفتگو با مهر در خصوص وضعیت زمین خواری در شهرها و پیگیری‌های سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: ما در برخی مناطق اختلافاتی را با زمین خواران داریم و برخی مالکان هم ادعاهایی بر روی برخی زمین‌های دولتی دارند.

وی با اعلام اینکه این سازمان چندین هزار پرونده در محاکم قضایی دارد، افزود: این پرونده ها شکایاتی است که سازمان از زمین خواران داشته و یا برخی مالکان از سازمان دارند.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه از ابتدا نمی توان اینها را زمین خوار نامید، افزود: ممکن است که از سالیان گذشته در برخی زمین‌ها کشت انجام می دادند و یا به‌صورت قولنامه‌ای زمینی را خریداری کردند و یا اینکه مالکیتی داشته اند، بنابراین نمی توان برخی را زمین خوار نامید.

پژمان با اشاره به اینکه اگر در نهایت هدف این افراد زمین خواری بوده باشد باز هم به شدتی که در اراضی ملی و منابع طبیعی است ما در شهرها این مشکل نداریم، گفت: در شهرها اسناد روشن و کاربری‌ها قطعی است ولی در مواردی که افراد تجاوز و یا تعدی به زمین‌های دولتی داشتند، در حال پیگیری هستیم

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه موضوع شکایت و بازپس گیری زمین‌ها امر جاری در بخش زمین است، افزود: در هر صورت با پیگیری‌های قضابی و ارائه اسناد و مدارک، وضعیت مالکیت زمین‌ها مشخص می‌شود.