Logo of a company

بارش باران و افزایش ۱۰۰ کیلومتری ترافیک تهران

trafمدیر مرکز کنترل نظارت و ترافیک شهرداری تهران گفت: بارش باران و کاهش سرعت تردد خودروها موجب افزایش ۱۰۰ کیلومتری سطح ترافیک شامگاهی و صبحگاهی معابر شهری پایتخت شد به نحوی که زمان اوج ترافیک پایتخت در شب گذشته به بیش از پنج ساعت رسید.

همایون فتاحی در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه سطح اشغال شده ترافیک شامگاهی شهر تهران در شرایط عادی ۲۴۰ کیلومتر است افزود: این میزان شب گذشته در محدوده زمانی ۱۷ تا ۲۳ به حدود ۳۴۰ کیلومتر رسید.

وی با بیان اینکه ساعت هشت شب بیشترین حجم ترافیکی را در معابر اصلی و بزرگراهی شهر تهران داشتیم، اظهار کرد: زمان تخلیه بار ترافیکی شهر تهران شب گذشته به دلیل بارش باران، کاهش سرعت حرکت خودروها و همچنین کاهش میزان دید حدود شش ساعت طول کشید.

مدیر مرکز کنترل نظارت و ترافیک شهرداری تهران در خصوص ترافیک صبح امروز معابر پایتخت نیز گفت: سطح اشغال شده ترافیک صبحگاهی شهر تهران در شرایط عادی ۱۶۰ کیلومتر است که این میزان صبح امروز(شش تا ۱۰ صبح) به بیش از ۲۴۰ کیلومتر افزایش یافت.

فتاحی با بیان اینکه حجم ترافیک شب گذشته و صبح امروز تهران از ابتدای سال جاری تاکنون بی سابقه بود، افزود: صبح امروز تمامی طول بزرگراه های شهید همت، شهید حکیم، شهید چمران و اتوبان امام علی (ع) زیر بار ترافیکی قرار داشت.

وی در خصوص آمار سوانح رانندگی درون شهری تهران نیز گفت: از ساعت ۲۴ شب گذشته تا ۹ صبح امروز ۱۳ فقره تصادف در معابر اصلی و بزرگراهی شهر تهران گزارش شده که بیشترین عامل وقوع این حوادث ناشی از لغزندگی معابر بوده است.

 

مدیر مرکز کنترل نظارت و ترافیک شهرداری تهران به شهروندان توصیه کرد به منظور تسهیل تردد و کاهش بار ترافیکی شهر، سفرهای درون شهری خود را با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس و تاکسی انجام دهند.

 

از مجموع معابر شریانی و بزرگراهی شهر تهران، ۵۵۰ کیلومتر معابر بزرگراهی و یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر معبر شریانی تحت پوشش شبکه هوشمند دوربین های نظارتی قرار دارد.