Logo of a company

واکنش وزارت‌بهداشت به تاریخ‌مخدوش لبنیات/ تاریخ خرید جلوتر از تاریخ تولید

 

رئیس سازمان غذا و دارو درباره مخدوش بودن تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های لبنی از تخلف بودن این موضوع خبر داد و گفت: تخلف تاریخ‌های مخدوش روی فرآورده‌های لبنی تحت پیگیری و رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش  یمین نیوز به نقل از تسنیم، مشاهده تاریخ‌های مصرف گذشته روی فرآورده‌های لبنی چیزی نیست که کسی تجربه آن را نداشته باشد، علی الخصوص در فروشگاه‌های بزرگ که می‌توان در مواقعی این مسئله را شاهد بود، ولی برخی مواقع نه تنها این تاریخ مصرف‌ها نگذشته است بلکه هنوز تاریخ تولید محصول نیامده است درحالی که محصول در ویترین فروش قرار دارد.

براین اساس و با توجه به گزارشی مبنی بر تولید “شیری” که هنوز روزش نیامده است، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در این باره به تسنیم عنوان کرد: تخلف تاریخ‌های مخدوش روی فرآورده‌های لبنی تحت پیگیری و رسیدگی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: بنابراین تاریخ‌ تولید مصرف گذشته روی فرآوردهای لبنی و یا حتی تاریخ‌هایی که زمان آن نرسیده است ولی محصول عرضه شده است نوعی تخلف محسوب می‌شود.

تاریخ خرید جلوتر از تاریخ تولید

یکی از برندهای تولید لبنیات (چ) که در کشور نیز معتبر است، در یکی از فرآورده‌هایش که مربوط به شیر نیم‌چرب است تاریخ تولیدی قید کرده بود که هنوز روز آن اصلاً نیامده بود.

روی قوطی شیر نیم چرب این شرکت لبنیاتی (چ)؛ تاریخ تولید شیر روز ۷ آبان قید شده بود درحالی که روز خرید این شیر ۶ آبان بود، براین اساس سؤالاتی درباره صحت این تاریخ‌های تولید و انقضا برای مصرف کنندگان به وجود می‌آید که ضروری است سازمان‌های مرتبط نظارتی این‌گونه مباحث را رصد کنند و پاسخ دهند.