Logo of a company

پیداشدن جسد تنها مفقودی سیل افزایش شمار قربانیان سیل به ۸ نفر

 1446272620858_55665

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام گزارش عملیات سیل و آب‌گرفتگی از سه‌شنبه پنجم آبان تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز، گفت: تا کنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن از متاثران سیل و آب‌گرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و تخلیه آب از ۷۳۰ واحد مسکونی انجام شد.

دکتر ناصر چرخساز با اشاره به تحت تاثیر بودن ١٨ استان آذربایجان‌شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، گیلان، زنجان، فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، تهران، مرکزی، بوشهر و سمنان از سیل و آب‌گرفتگی، افزود: بر این اساس ۶۲ شهرستان، ۱۴۰ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین دچار آسیب شدند.

وی با اشاره به اسکان اضطراری ۸۶۰ تن از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی، تصریح کرد: بر این اساس تخلیه آب از ٧٣٠ واحد مسکونی با بکارگیری ۹۵ دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش انجام شده و ۲۶ تن نیز به مناطق امن منتقل شدند.

وی با اشاره به انتقال یک نفر از متاثران از سیل و آب‌گرفتگی به مراکز درمانی، تصریح کرد: در این زمینه خدمات امدادی لازم به شش مصدوم این حادثه ارائه و یک مفقودی سیل و آب‌گرفتگی دهلران با تلاش تیم آنست جمعیت هلال‌احمر پیدا شد.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی با اشاره به منابع و تجهیزات به‌کارگیری شده در سیل و آب‌گرفتگی چهار روز گذشته با به‌کارگیری ٢٤٧ تیم عملیاتی شامل یک‌هزار و ۸۸ امدادگر و نجات‌گر، گفت: به این منظور خدمات امدادی لازم با به‌کارگیری ۱۹۵ دستگاه خودروی عملیاتی، ۱۸۰ دستگاه چادر، یک‌هزار و ۳۰۰ تخته پتو، ۳۶۰ تخته موکت، ۲۳۰ شعله والور، ۵۰۰ قوطی انواع کنسرو، ۷۰۰۰ قرص نان و ۳ هزار و ۳۰۰ بطری آب ارائه شده است.