آتش گرفتن یک کودک در مراسم خیمه‌سوزی 
چاپ 

آتش گرفتن یک کودک در مراسم خیمه‌سوزی

آن گونه که در فیلم رسیده از این رویداد می‌توان دید، بی احتیاطی رخ داده در ریختن بنزین موجب می‌شود که حریق به گالن بنزین سرایت کند و پیرو آن، فردی که این با اشتباه خود این حادثه را رقم زده بود، با تکان دادن و در نهایت رها کردن گالن به سمت جمعیتی که فاصله ایمنی با آتش نداشتند، موجب آتش گرفتن لباس های چند تن شود.

به گزارش تابناک، بی مبالاتی فردی که قصد برافروختن آتش خیمه های نمادین را داشت متاسفانه به حادثه‌ای شوم منجر شد؛ حادثه ای که عواقب آن گریبان چند تن از هموطنانمان را گرفته و اگر بزرگان و خیرین به یاری ایشان نشتابند، تلخی های این رویداد فزونی خواهد یافت.

مسجد امام حسین (ع) قائم شهر (استان مازندران) در ظهر عاشورا شاهد وقوع حادثه‌ای ناخواسته اما هولناک بود که متاسفانه به مجروح شدن پنج تن از هموطنانمان، از جمله یک کودک منجر شد تا کام عزاداران حسینی تلخ شود.

ماجرا از این قرار بود که در اثنای عزاداری ظهر عاشورا، زمانی که یکی از دست اندرکاران هیات عزاداری قصد داشت برای شعله‌ور شدن آتشی که به جان خیمه های نمادین می‌اندازند، روی آن بنزین بریزد، با نهایت بی دقتی و بی مبالاتی موجب شد که آتش به سوگواران سرایت کند و رویدادی تلخ رقم بخورد.

البته به کمک حاضران در صحنه، اطفای حریق به سرعت پی گرفته می‌شود تا از آسیب دیدن افرادی که آتش به جانشان افتاده جلوگیری شود اما اخبار رسیده حکایت از آن دارد که به رغم این تلاش ها، متاسفانه دو تن از حادثه دیدگان، از جمله دختری کم سن و سال، دچار سوختگی شده و نیازمند درمان هستند.

بدین ترتیب رعایت نکردن اصول ایمنی و چه بسا این تصور که آتش زدن خیمه ها امری پیش پا افتاده و آسان است که برای انجام آن حتی لازم نیست کاری کنیم که فاصله جمعیت عزاداران و شعله های آتش بیشتر شده و احتمال وقوع رویدادهای ناگوار کاهش یابد، موجب شد که خاطره ای تلخ در ذهن عزادارن عاشورایی به ثبت برسد؛ حادثه‌ای که هرچقدر هم برای ما ناراحت کننده باشد، برای خانواده دختر نوجوانی که فرزند دلبندشان مجروح شده و نیازمند درمان است، ناراحتی آن به مراتب بیشتر است.

تلخ تر اینجاست که بشنویم رفت و آمد به مرکز استان و تقبل هزینه های درمان این عزادار کم سن و سال برای خانواده وی کار چندان ساده‌ای نیست؛  آنقدر که به جای درمان اصولی این مجروح، به سراغ درمان های محلی رفته‌اند و عطای مراجعه به مرکز استان را به لقایش بخشیده‌اند.

آن هم در شرایطی که برخی معتقدند برای طی شدن روند درمان این کودک می‌بایست به تهران اعزام شود و این امر مستمسک رسیدن یاری‌ست.

این در حالی است که با توجه به چگونگی وقوع این رویداد ناگوار، توقع می‌رود موضوع مورد توجه بزرگان و خیرین قائم شهری قرار گرفته و مسئولان محلی، مقامات استانی و حتی دست اندرکاران سلامت در کشور را مجاب به ورود به ماجرا کند تا مبادا اثرات حادثه روی داده گریبان گیر آینده این کودک شود.

این در حالی است که می‌بایست جز تلاش برای جبران نمودن عواقب ناخوشایند این رویداد، تدبیری اتخاذ نمود تا از تکرار چنین حوادث تلخی در آینده جلوگیری به عمل آورد، به ویژه آنکه می‌دانیم رسم خیمه سوزی چند سالی است که در عاشورای حسینی باب شده و سزاوار نیست که در سایه رعایت نکردن اصول ایمنی، موجبات رقم خوردن چنین حوادثی را با آن فراهم آوریم.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو