Logo of a company

نخستین همایش بین المللی صنعت پرداخت در تهران آغاز شد

با حضور معاون رئیس جمهور، رییس کل بانک مرکزی، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانکها و تعدادی از سفرای کشورهای خارجی در ایران نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی تراکنش آغاز شد.

به گزارش  یمین نیوز از روابط عمومی بانک تجارت در این همایش که صبح روز دوشنبه چهارم آبان ماه در محل مجتمع نمایشگاهی شهر برگزار شد دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای رفع تحریم‌ها علیه نظام بانکی و بانک مرکزی گفت: طی سالهای گذشته مدیران و کارکنان شبکه بانکی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تلاش ارزشمندی برای به مقابله با اثرات ناشی از اعمال  تحریم‌ها و محدودیتها بر اقتصاد کشور داشته اند که به ویژه طی دو سال و نیم گذشته این تلاشهای ارزشمند و موفق دستاوردهای بسیار مهمی برای اقتصاد کشور داشته است.

معاون رئیس جمهور کاهش نرخ تورم به ۰۳/۱۳ درصد طی ماه گذشته را از نتایج سیاستها و اقدامات موفق بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و یادآور شد: نرخ فعلی تورم قابل مقایسه با نرخ تورم ۴۰ درصدی در زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید نیست، البته فعالان اقتصادی کشور همچنان انتظارات به حقی از بانک مرکزی و شبکه بانکی دارند که رفع تحریم‌ها و محدودیت‌های خارجی زمینه لازم را برای پاسخگویی به این انتظارات ایجاد می‌کند.

دکترنوبخت در ادامه با اشاره به فاصله چند ماهه تا پدیدار شدن آثار اولیه رفع تحریم ها بر اقتصاد کشور یادآور شد: دولت و بانک مرکزی برنامه های مناسب برای خروج اقتصاد کشور از رکود و افزایش رشد اقتصادی را آماده کرده‌اند که تحقق این برنامه ها نیازمند نقش آفرینی موثر شبکه بانکی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تاکید بر برنامه دولت برای رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور طی برنامه ششم توسعه اظهار داشت : تحقق این هدف بدون تزریق منابع مالی لازم به بخش تولید امکان پذیر نیست.

 

وی در پایان سخنان خود گفت: دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از نتایج و دستاوردهای این گونه رویدادهای علمی برای تدوین سند برنامه ششم توسعه بهره خواهند گرفت.

دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دیگر سخنران آیین افتتاح همایش و نمایشگاه بین‌اللملی تراکنش بود. وی با اشاره به نقش آفرینی بانکها در تحقق دولت الکترونیک، با ارائه آمار پرداخت‌های الکترونیک در کشور طی سال گذشته یادآور شد: با ایجاد سامانه بانکداری متمرکز در بانک مرکزی گام مهم دیگری برای تحقق کامل دولت الکترونیک برای کشور برداشته شده است. این سامانه طیف متنوعی از خدمات بانکی را به بخشهای مختلف اقتصاد کشور و نهادهای خدمت رسان به مردم ارائه می دهد.

دکتر سیف با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای اتصال شبکه ملی پرداخت کشور به شبکه‌های پرداخت بین‌المللی و شبکه‌های پرداخت کشورهای همسایه گفت: تحقق این هدف نقش مهمی در تسهیل تجارت خارجی کشور و بهره مندی هم میهنان از مزایای پرداختهای الکترونیک بین المللی خواهد داشت.

در ابتدای این همایش محمد ابراهیم مقدم مدیر عامل بانک تجارت و رئیس هیات مدیره مرکز فابا مهم‌ترین اهداف و محورهای برگزاری همایش بین المللی تراکنش مورد اشاره قرارداد و گفت: امیدواریم اینگونه رویدادها بتواند زمینه تبادل موثر اطلاعات و تجربیات بین شبکه بانکی و شرکتهای ایرانی و خارجی فعال در صنعت تراکنش را پدید آورد.

 

مدیر عامل بانک تجارت با اشاره به بهره مندی صنعت IT کشور از نیروی جوان تحصیلکرده و کارآمد یادآور شد: باید با استفاده مطلوب از این ظرفیت ارزشمند بستر لازم برای یک جهش بزرگ در بانکداری الکترونیک و تجارت الکترونیک در کشور را فراهم آوریم.

 

گفتنی است بانک تجارت و شرکتهای تابعه این بانک با حضور در نمایشگاه جانبی این همایش اقدام به معرفی آخرین محصولات و برنامه های خود در حوزه بانکداری الکترونیک می نمایند.

نمایشگاه جانبی این همایش نیز طی روزهای ۴ تا ۶ آبان در مجتمع نمایشگاهی شهر تهران(محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری) واقع در بوستان گفت‌وگو دایر خواهد بود که بازدید از آن برای عموم علاقمندان آزاد است .