نشست شورای امنیت درباره یمن/فرستاده سازمان ملل: بحران یمن راهکار نظامی ندارد 
چاپ 

نشست شورای امنیت درباره یمن/فرستاده سازمان ملل: بحران یمن راهکار نظامی ندارد

فرستاده سازمان ملل به یمن در نشست شورای امنیت درباره این کشور ضمن تاکید بر اینکه بحران یمن راهکار نظامی ندارد، اعلام کرد که با تمامی طرف‌ها درباره تعیین زمان و مکان دور بعدی مذاکرات در تماس است.

به گزارش یمین نیوز)، به نقل از شبکه خبری المیادین، اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن گزارش خود را درباره مذاکراتی که طی دوره اخیر با طرف‌های یمنی داشته به شورای امنیت ارائه کرد.

وی در نشست شورای امنیت درباره یمن تاکید کرد: هدف دور بعدی مذاکرات ما از سرگیری روند سیاسی و عقب نشینی شبه نظامیان از شهرهای یمن است.

الشیخ احمد تاکید کرد: گروه‌های تندور مثل داعش و القاعده در یمن دست به اقدامات تروریستی می‌زنند و مانع ورود کمک‌های بشردوستانه به آسیب دیدگان در تعز می‌شوند. بیشتر یمنی‌ها به دلیل جنگ فرار کرده‌اند. میلیون‌ها کودک از سوء تغذیه رنج می‌برند و آب آشامیدنی سالم ندارند. من از تمامی طرف‌ها می‌خواهم تا بر سر میز مذاکرات بازگردند.

فرستاده سازمان ملل به یمن گفت: اوضاع یمن فاجعه بار است و غیرنظامیان با مشکلات زیادی مواجهند. تندروها از اوضاع سوء استفاده می‌کنند هرچه جنگ بیشتر طول بکشد آن‌ها مناطق بیشتری را به کنترل خود درمی‌آورند.

وی گفت: من به طرف‌های یمنی گفتم که باید قطعنامه ۲۲۱۶ شواری امنیت را اجرایی کنند. حوثی‌ها و علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن با اجرای این قطعنامه و عقب نشینی از شهرهای یمن و تحویل سلاح‌های خود توافق کرده‌اند.

الشیخ احمد گفت که دولت مستعفی یمن نیز با فرستادن هیئتی برای شرکت در مذاکرات توافق کرده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه بحران یمن راهکار نظامی ندارد، گفت که با تمامی طرف‌ها درباره تعیین زمان و مکان دور بعدی مذاکرات در تماس است.

الشیخ احمد ضمن تاکید بر اینکه به زودی موعد و مکان دور بعدی مذاکرات را اعلام خواهد کرد از تمامی طرف‌های درگیر خواست تا بدون پیش شرط و با حسن نیت در مذاکرات حضور یابند.

شورای امنیت در نشست خود درباره یمن از تمامی طرفها خواست تا مذاکراتی سازنده را برای حل سیاسی بحران کشور آغاز کنند.

اعضای شورای امنیت همچنین خواهان تسهیل در ورود کمک‌های بشردوستانه و سوخت به یمن شدند.

در همین راستا منابع دیپلماتیک اعلام کردند که دور بعدی مذاکرات میان طرف‌های یمنی احتمالا اواسط نوامبر آینده و به جای ژنو در مسقط برگزار شود.

درباره نویسنده

15415مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو