Logo of a company

لغو تحریم فلسفه اصلی برجام است

janخطیب موقت تهران لغو تحریمها را فلسفه اصلی برجام خواندو گفت:در صورت لغو تحریمها برجام به نتیجه رسیده امااگر طرف غربی بخواهد با تعلیق و توقف تحریمها را کنار بگذارد باید بگوییم برجام به نتیجه نرسیده است.

به گزارش یمین  نیوز آیت الله جنتی خطیب موقت نماز جمعه تهران در ابتدای خطبه های نماز جمعه از مردم همدان برای تشییع باشکوه و معنادار سردار شهید همدانی تشکر کرد.

 

وی با اشاره به رحلت آیت الله خزعلی گفت: متاسفم که نمی توانم درباره ایشان به علت کمبود فرصت صحبت کنم. بیش از ۵۰ سال در خدمت ایشان بودم یک گناه از ایشان ندیدم. عشق و علاقه ایشان به امام و رهبری فوق العاده بود.

 

دبیر شورای نگهبان دل آیت الله خزعلی پر از غصه بود، از کارهایی بود که عده ای برای انحراف مردم از راه امام و رهبری انجام می دهند.

 

امام جمعه موقت تهران گفت: آیت الله خزعلی می گفت «من هر شب یکی از افراد را که نمی خواهم از او نام ببرم را لعنت می کنم»، مستحق لعنت هم هست چون کارهای بدی را کرده و می کند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با نقل خاطره ای از آیت الله خزعلی افزود: سال ۷۴ در شب های ماه رمضان ایشان به منزلی در قم بر خواندن دعای سحر دعوت شد (پسر سیدی که مدتها قبل می خواست خودش را بکشد و حضرت علی(ع) او را شفا داده بود در آن منزل حضور داشت. حضرت علی با این فرد برای شب ۲۱ ماه رمضان وعده کرده بود).

 

وی گفت: بعد از آنکه قرآن به سر گرفتند و به حضرت علی قسم دادند حال این بچه سید خراب شد. پس از آنکه حالش بهتر شد گفت حضرت علی فرمودند من خزعلی را دوست دارم چون مردم را خیلی هدایت کرده است.

 

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: وقتی این فرمایش حضرت علی برای آیت الله خزعلی نقل شد ایشان بیت شعری خواند: چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی.

 

بی کفایتی آل سعود در فاجعه منا قطعی است

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به فاجعه منا گفت: فاجعه منا دلهای مسلمانان را پر از غم و غصه کرد. در حرم امن خداوند که پرنده و چرنده در آن امنیت دارند مسلمانان با لباس احرام و تشنه زیر دست و پا کشته شدند. خداوند آل سعود را لعنت کرده و انتقام این مظلومان را از ظالمان بگیرد.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه بی کفایتی آل سعود در این فاجعه قطعی است گفت: باید کمیته حقیقت یاب تشکیل شده و این موضوع را بررسی کند.

 

وی افزود: تا زمانی که آمریکا پشت سر آل سعود قرار دارد اجازه نمی دهد بررسی های کمیته حقیقت یاب نیز به جایی برسد.

 

جنتی گفت: رهبر معظم انقلاب پس از فاجعه منا در سخنانشان آل سعود را به عکس‌العمل‌های خشن و سخت تهدید کردند و همین تهدیدات ایشان موجب شد که آل سعود جنازه‌ها را به ایران تحویل دهد و امیدواریم روزی این تهدیدات عملی شوند، پس از بیانات رهبر انقلاب، حاکمان آل سعود قدری عقب‌نشینی کردند و همکاری‌هایی را با ایران داشتند، خداوند عزت رهبر انقلاب را زیاد کند.

 

دبیر شورای نگهبان همچنین از تشییع باشکوه جان باختگان منا در نقاط مختلف کشور تشکر کرد.

 

برجام هنوز به تایید و امضای رهبر انقلاب نرسیده است

 

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به پایان بررسی برجام در مجلس و شورای نگهبان گفت: برخی خیال می کنند مجلس برجام را تصویب کرده است در حالی که برجام در شورای عالی امنیت ملی تایید شده اما هنوز به تایید و امضای رهبری نرسیده است.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: مجلس در حاشیه برجام با تصویب طرحی، دولت را موظف کرده در اجرای برجام اقدامات متقابل و متناسبی داشته باشد و در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی عمل کند.

 

وی همچنین با تشکر از کمیسیون ویژه برجام در تهیه گزارش، نقاط و ضعف برجام گفت: کمیسیون ویژه خیلی زحمت کشید اجرشان با خداوند باشد زحمت های آنان قابل قدردانی و تشکر است.

 

دبیر شورای نگهبان با اشاره به عهدشکنی های طرف غربی گفت: باید مراقب باشیم طرف غربی هزاران بهانه می آورد و راه برای شیطنت غربی ها باز است. باید مراقب باشیم و از همین امتیازاتی که توافقنامه به ما داده است حداکثر استفاده را بکنیم.

 

لغو تحریم ها فلسفه اصلی برجام است

 

امام جمعه موقت تهران لغو تحریم ها را فلسفه اصلی برجام خواند و گفت: در صورت لغو تحریم ها، برجام به نتیجه رسیده است اما اگر طرف غربی بخواهد با تعلیق و توقف، تحریم ها را کنار بگذارد باید بگوییم برجام به نتیجه نرسیده است.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر لزوم قاطعیت دولت در اجرای برجام افزود: برخوردهای افراطی و تفریطی با برجام اشتباه است.

 

وی اظهار داشت: برجام اولین قدم غرب بود که موفقیت هایی پیدا کردند اگر دولت و ملت نایستند اینها فردا می گویند باید اسرائیل را به رسمیت بشناسید، حقوق زن و مردم را مساوی بدانید، ارتباط خود را با حزب الله، سوریه و عراق قطع کنید.

 

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: به اذن خداوند و با هدایت های رهبری ما تا آخر ایستاده ایم و ارتباطات خود را با همه انقلابیون حفظ می کنیم.

 

هشدار نسبت به ورود نفوذی ها به مجلس

 

امام جمعه موقت تهران گفت: نقشه کلی غرب حکومت در منطقه است. آنها قصد دارند سوریه، عراق و ایران را بگیرند و در اجرای این نقشه جدی هستند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تلاش غرب برای نفوذ در مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام گفت: غرب تلاش می کند نفوذی های خود را به مجلس آینده بفرستد.

 

آیت الله جنتی ادامه داد: در دولت مراکز تصمیم سازی به غیر از هیئت دولت وجود دارد که دشمنان تلاش می کنند در این مراکز نفوذ کرده و مطالبی را آماده کرده و به هیئت دولت بدهند.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین نسبت به تلاش دشمنان برای نفوذ در فرهنگ هشدار داد و گفت: دشمنان این آرزوها را به گور خواهند برد.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به آغاز انتفاضه سوم مردم فلسطین گفت: در آغاز این انتفاضه تعدادی از عزیزان فلسطینی کشته و مجروح شدند و امیدواریم پس از این حرکت، مسجد الاقصی آزاد شود.