30 درصد مددجویان کردستان مستعد اشتغال‌زایی هستند 
چاپ 

۳۰ درصد مددجویان کردستان مستعد اشتغال‌زایی هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: ۳۰ درصد از مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان مستعد اشتغال‌زایی هستند.

به گزارش یمین نیوز از  روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، قنبر موسی‌نژاد در نشست با روسای شعب بانک‌های استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: این جلسه در راستای بررسی میزان تحقق برنامه در زمینه اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان زیرپوشش این نهاد برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان با بیان اینکه ۳۰ درصد از جامعه هدف این نهاد مستعد اشتغالزایی هستند، افزود: در حال حاضر ۵۲ هزار از جمعیت استان زیرپوشش این نهاد هستند.

موسی‌نژاد اظهار کرد: بخشی از مددجویان زیرپوشش این نهاد د حال حاضر مستعد توانمندشدن هستند که باید قبل از اشتغالزایی آموزش‌های لازم را ببینند.

به گفته وی، در همین راستا ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان به صورت ویژه قبل از ایجاد هر شغلی در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از بهره‌مندی ۱۵ هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: ۲ هزار نفر از این تعداد آموزش‌های طولانی مدت ۳ تا ۶ ماهه دیده‌اند.

به گفته وی، ارائه آموزش‌های بازار‌محور به دانش‌آموزان زیرپوشش این نهاد همزمان با تحصیل به منظور ایجاد بسترهای لازم برای جذب سریع آنان در بازار کار در صورت راه نیافتن به دانشگاه از دیگر ساز و کارهای تعریف شده در این فرآیند است.

موسی‌نژاد از کاریابی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد در بحث ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: با وجود محدودیت‌های زیادی که در این راستا با توجه به نبود بسترهای لازم در این حوزه موفق عمل کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تعطیلی بخش قابل توجهی از واحدهای تولید بر اساس اعلام مسئولان ذیربط و کاهش ظرفیت واحدهای تولیدی فعال نمی‌توان امیدواری زیادی به ایجاد اشتغال از طریق کاریابی برای مددجویان واجد شرایط زیرپوشش این نهاد باشیم.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: تنها چیزی که در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش می‌توان به آن امیدوار باشیم ایجاد شغل از طریق جذب تسهیلات اشتغال‌زایی است.

وی در پایان از ایجاد ساز و کارهای مناسب در بحث جلوگیری از تعویق پرداخت اقساط بانکی مددجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد و افزود: در این راستا اقدامات لازم صورت گرفته و برای وصول اقساط موجود نیز تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست.

کمیته امداد کردستان در زمینه اشتغال‌زایی رتبه ۶ کشور را دارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: کمیته امداد کردستان با کسب رتبه ششم در زمینه اشتغال‌زایی جزء استان‌های برتر کشور است.

موسی‌نژاد اظهار کرد: خوشبختانه با تعامل بسیار خوبی که بین بانک‌های عامل و کمیته امداد کردستان وجود دارد در بحث ایجاد مشاغل خرد و خانگی گام‌های خوبی برداشته شده است.

به گفته وی، بر اساس اعلام مسئولان کشوری در زمینه ایجاد اشتغال، کردستان جزء ۱۰ استان برتر در سطح کشور است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: کسب این رتبه نشان از تلاش و همت امدادگران و همکاری بسیار خوب بانک‌های عامل و باور قلبی با آنان به بحث خدمت‌گذاری به نیازمندان و محرومان جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با تلاش و جدیتی که در مجموعه امداد و بانک‌های عامل وجود داشت توفیقات خوبی در بحث ایجاد اشتغال مددجویان صورت گرفت که امیدواریم این روند در سال‌ جاری نیز ادامه داشته باشد.

موسی‌نژاد با اشاره به مصوبه‌ای که در زمینه واگذاری سهم تسهیلات استان‌های که در بحث جذب تسهیلات موفق عمل نکنند تصریح کرد: امیدواریم با همکاری بانک‌های عامل و جذب به موقع سهمیه تعیین شده بستر اختصاص سهم بیشتری را برای مددجویان استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی توجه خاصی به نیازمندان دارد، اظهار کرد: فقر وسیله‌ای برای امتحان فقرا از سوی خداوند است و بر اساس میزان صبر و تحمل آنها برایشان پاداش بر اساس وعده قرآن تعیین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از ثروت نیز به عنوان ابزاری برای امتحان افراد متمکن و ثروتمند نام برد و تصریح کرد: نیازمندان مقربین درگاه خداوند هستند و خدمت به آنها در هر جا و مکانی پاداش بزرگی است.

به گفته وی، ایجاد بسترهای لازم در راستای توانمندسازی این نیازمندان و ایجاد اشتغال برای آنان بزرگترین خدمت به محرومین است و هر کس به اندازه توان خود باید در این راستا گام بردارد.

موسی‌نژاد با بیان اینکه در بین مدیران بانک‌های استان این ظرفیت وجود دارد، خاطرنشان کرد: در برخی از بانک‌ها محدودیت‌هایی در جذب اعتبار وجود دارد که غالبا مربوط به سیاست‌گذاری‌های بانک‌ها در سطح کشور است.

وی اظهار کرد: انتظار از بانک‌های دولتی در بحث حمایت از نیازمندان و محرومین جامعه به عنوان وظیفه‌ای شرعی بیشتر از بانک‌های خصوصی است.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو