Logo of a company

هوا شناسی هشدار داد /وزش باد شدید در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش ۶ درجه‌ای دما در مناطق شمالی کشور از روز شنبه از وزش باد شدید در تهران طی ۲۴ ساعت اینده خبر داد.

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: بررسی داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور است و بر این اساس امشب در استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، این موج روز پنج‌شنبه در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال شرق کشور فعال خواهد بود و از بعدازظهر روز جمعه با تقویت جریان‌های شمالی و گذر موج بعدی تراز میانی، در شمال غرب، برخی مناطق غرب، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: انتظار می‌رود با ورود این موج در مناطق ساحلی دریای خزر و استان اردبیل و آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی کاهش دمای هوا بین ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد در روزهای شنبه و یکشنبه کاهش یابد.

وطیفه تصریح کرد: در این مدت ارتفاعات شمالی البرز و استان اردبیل در برخی ساعات به ویژه در جاده‌های کوهستانی مه‌آلود خواهد بود. همچنین طی امروز و فردا در برخی استان‌های هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا آسمان تهران صاف، در پاره‌ای نقاط همراه با افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید است. بیشینه و کمینه دمای پایتخت در این روز ۱۶ و ۲۶  درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.