جزئیات طرح برجام در مجلس تصویب شد / تنش در مجلس 
چاپ 

جزئیات طرح برجام در مجلس تصویب شد / تنش در مجلس

 

majجزئیات طرح برجام در مجلس تصویب شد / تنش در مجلس / هجوم کوچک زاده و رسایی به سمت لاریجانی: رهبری موافق برجام نیست / لاریجانی: چرا این طوری رفتار می کنید؟ / ظریف جلسه را ترک کرد / اصغر زارعی پس از تصویب برجام گریه کرد / کوچک زاده: همه بدانند، این طرح لاریجانی، شمخانی و حجازی است

مجلس شورای اسلامی جزئیات طرح برجام را تصویب کرد اما با تنش هایی همراه شد.

طرح «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» توسط مجلس به تصویب رسید.

ظریف و تخت روانچی در نشست امروز مجلس حضور داشتند.

در جلسه امروز مجلس که ۲۵۰ نماینده در آن حضور داشتند، ۱۶۱ نفر در موافقت با طرح برجام رای دادند.

براساس این گزارش، تنها ۵۹ نفر با این طرح مخالفت کردند.

کوچک زاده در لحظات ابتدایی اغاز جلسه علنی، فریاد کشید و به سمت هیات رئیسه رفت.

جلسه امروز مجلس برای لحظاتی دچار تنش های شدیدی شد.

به گزارش «انتخاب»، کوچک زاده در لحظات ابتدایی اغاز جلسه علنی، فریاد کشید و به سمت هیات رئیسه رفت.

وی گفت: رهبری موافق برجام نیست. این طرح اقای لاریجانی است.

حميد رسايي، نماينده مردم تهران در مجلس با در دست داشت پلاکاردي با اين مضمون که « اين قانون شکني است، مجلس فرمايشي نيست» تلاش خود را براي مخالفت با طرح برجام در صحن نشان داد.

آنطور که ایرنا گزارش داد، رسایی به سمت صندلی علی لاریجانی رفت و با فریاد خواستار بیان تذکر بود که لاریجانی او را به کناری زد و گفت شما چرا این طوری رفتار می کنید. رسایی به فریادهای خود ادامه داد و در نهایت نمایندگان وی را به پایین جایگاه هیات رییسه هدایت کردند.

سپس مهدی کوچک زاده به سمت لاریجانی رفت و با فریاد خطاب به لاریجانی گفت: این تصمیم هیچ ربطی به رهبری ندارد، تصمیم لاریجانی است و ما مخالفیم.

در این زمان عده ای از نمایندگان در جایگاه هیات رییسه جمع شدند و به دلیل ازدحام و شلوغی که در مجلس ایجاد شد، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جلسه را ترک کرد.

مهدی کوچک زاده نیز پس از آن که فریادها و اعتراض هایش به رئیس جلسه به دلیل قرائت نشدن پیشنهادها راه به جایی نبرد، از درون صحن فریاد می زد گفت امام حسین(ع) با یزید مذاکره کرد و مجلس هم گردن گرفت.

کوچک‌زاده همچنین به محمدرضا باهنر و توصیه وی اشاره کرد و گفت: آقای باهنر هم نزد من آمد و گفت: دیشب آقایان لاریجانی٬ حجازی و شمخانی جلسه داشتند و تصمیم گرفته شد این طرح تصویب شود.

کوچک‌زاده در واکنش به این مسئله در جمع خبرنگاران با فریاد می‌گفت که همه بدانند این طرح٬ طرح مجلس نیست و طرح لاریجانی و شمخانی و حجازی است.

پس از تصویب توافق در مجلس، اصغر زارعی که در صندلی خود نشسته بود، گریست.

 

پایان بحث های پرالتهاب هسته ای میان اعتدال گرایان و تندروها در ایران / از این پس هیچ مانعی بر سر اجرای توافق وجود ندارد

فرانس پرس نوشت: نمایندگان پارلمان (مجلس شورای اسلامی) سه‌شنبه توافق هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ را ،سه ماه پس از انعقاد آن در ۱۴ ژوییه، با ۱۶۱ رأی موافق، ۵۹ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع تصویب کردند.

نمایندگان به اجرای این توافق که در آن لغو تحریم‌های بین المللی ایران در ازای تعهد این کشور به محدود کردن برنامه هسته‌ای غیرنظامی خود پیش‌بینی شده است،‌ رأی دادند.

این رأی به بحث‌های اغلب پر التهاب بین هواداران اعتدالگرای این توافق و مخالفان تندرو پایان داد.

رأی پارلمان ایران به اجرای این توافق پس از شکست کنگره آمریکا برای جلوگیری از اجرای این توافق صادر شد. اکثریت کنگره آمریکا در اختیار جمهوری خواهانی است که به شدت با این توافق مخالفند.

از این پس دیگر هیچ مانعی بر سر اجرای این توافق از سوی همه طرف‌های امضاکننده یعنی ایران، آمریکا، چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان وجود ندارد.

لغو تحریم‌ها به ایران امکان خواهد داد اقتصاد خود را احیا کند و قدرت‌های بزرگ نیز این توافق را راهی برای کاهش تهدید هسته‌ای در منطقه‌ای که در معرض چالش‌های متعدد قرار دارد، می دانند.

این توافق اواسط ژوییه در وین در پایان نزدیک به دو سال مذاکرات نفس‌گیر بین ایران و پنج به علاوه یک (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) حاصل شد. سرپرستی هیأت مذاکره کننده ایران را محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برعهده داشت.

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو