Logo of a company

احیای محیط زیست نیازمند برنامه‌ریزی صحیح علمی است

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب گفت: احیای محیط زیست و حفظ آن نیازمند اتخاذ برنامه ریزی صحیح علمی است.

به گزارش یمین  نیوز، هوشنگ انوشیروانی افزود: تغییرات آب و هوایی و مشکلات امروز محیط زیستی ناشی از امور غیرعلمی و برخورد غیرعالمانه با طبیعت در گذشته است.

وی بیان کرد: هر کدام از ما در طول زندگیمان، چه در کودکی و چه در حال حاضر، خواسته یا ناخواسته، آسیب هایی به طبیعت روا داشته ایم که برای جبران اشتباهاتمان و احیای طبیعت و بازسازی محیط زیست باید اقدام های عملی انجام دهیم.

مهندس انوشیروانی گفت: در هفتاد و هشتمین جلسه باشگاه هنر و طبیعت با حضور دوستداران محیط زیست اعلام شد که در چهار سال اخیر حدود  دو هزار تن نایلکس تجزیه پذیر در فروشگاههای زنجیره ای شهروند، جانبو، رفاه و سازمان میادین میوه و تره بار مصرف شده است.

” در این جلسه حضار با استفبال و تقدیر از این اقدام زیست محیطی و تاکید بر استفاده از نایلکس های تجزیه پذیر، از مهندس انوشیروانی مدیر عامل شرکت تولیدی دارا پلاستیک غرب بعنوان بانی این حرکت ارزشمند زیست محیطی و نیز بنیانگذار تولید نایلکس و نایلون تجزیه پذیر در ایران که بخش عمده ای از این تولیدات ارزشمند را بعهده داشته است، تقدیر و تشکر کردند.”

مدیرعامل شرکت دارا پلاستیک غرب در ادامه گفت: این نگرانی همواره در این شرکت وجود داشته که محصولاتمان به محیط زیست آسیب می رساند و به دنبال یافتن چاره ای بر رفع این معضل بودیم که با وارد کردن تکنولوژی اکسو زیست تخریب پذیر به کشور، اولین گام را جهت تولید و عرضه این محصول برداشتیم که با استقبال فروشگاههای زنجیره ای روبرو شد و با تدوین استاندارد داخلی، این شرکت بعنوان اولین دارنده استاندارد ملی اکسا زیست تخریب پذیر در کشور، توانست گام ناچیزی در راستای حفاظت محیط زیست بردارد.

مدیر برگزیده جشنواره هشتم صنعت پلاستیک اظهار کرد: هم اکنون این شرکت نیز به منظور کاهش فاصله قیمتی این محصول زیست محیطی با پلاستیک های معمولی با اخذ نمایندگی از شرکت reverte  انگلستان با قیمت استثنایی مواد افزودنی را در اختیار همکاران قرار می دهد و تلاش ما زمانی به ثمر خواهد نشست که تولید نایلکس، سفره، کیسه فریزر و کیسه زباله معمولی در کشور متوقف و همه محصولات تجزیه پذیر باشند.

مهندس انوشیروانی افزود: برای حفظ محیط زیست و داشتن زمین پاک مشارکت‌های مردمی از مهم‌ترین مسائلی است که باید وجود داشته باشد از این رو برای این که بتوانیم برنامه‌های زیست محیطی را محقق سازیم باید فرهنگ‌سازی به منظور حفظ محیط زیست و همچنین آموزش‌های لازم را در این زمینه برای مردم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب گفت: احساس مسولیت این شرکت در قبال محیط زیست قدمتی هفت ساله دارد، محیط زیست ما مبنای موجودیت ماست که سعی داریم با حفظ آن برای خود و نسل های بعدی، آینده را خوب بسازیم محصولات این شرکت برای محیط زیست ومنابع طبیعی کمترین آسیب را به دنبال دارد و این کار با تغییر متدولوژی مصرف همگانی خواهد شد.

مهندس انوشیروانی افزود: در مجموعه داراپلاستیک غرب استفاده از دانش و فن آوری اهمیت بسزایی دارد و ما با استفاده از نیروهای متخصص توانسته ایم محصولاتی با مرغوبیت بالا تولید و به بازار عرضه کنیم و این مهم، اقدامی موفق آمیز جهت رشد و توسعه صنعت پلاستیک کشور است.

مدیر عامل شرکت داراپلاستیک غرب یادآور شد: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی در نهادینه شدن فرهنگ استفاده از محیط زیست گام‌های اساسی برداشته می‌شود و با ارائه آموزش‌های دقیق، مردم با روش‌های حفظ و نگهداری این گونه محیط ها بیشتر آشنا ‌شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که با تشویق صنایع برای استفاده از این گونه نایلون های تجزیه پذیر، بتوان به حفظ محیط زیست بیش از پیش توجه کرد.

مهندس انوشیروانی افزود: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنولوژی ساخت این گونه پلاستیک ها می توانند به وب سایت این شرکت به آدرس اینترنتی  www.daraplast.ir مراجعه کنند.

** ترغیب مخاطبان به استفاده از کیسه های تجزیه پذیر

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب در خصوص فعالیت های صورت گرفته در این واحد تولیدی توضیح داد: ما دو کار متفاوت انجام دادیم؛ یکی در زمینه  کیسه های تجزیه پذیر در ایران بود. در حقیقت متدولوژی مصرف این پلاستیک ها را جا انداختیم و مصرف کنندگان را اقناع کردیم که با استفاده از این پلاستیک ها، حافظ محیط زیست باشند.

مهندس انوشیروانی که دارای کارشناسی ارشد مدیریت صنایع است، در زمینه گواهینامه های ایزوهای دریافت شده عنوان کرد: اولین واحدی در ایران هستیم که استاندارد نایلون های تجزیه پذیر را اخذ کرده و موفق به دریافت استاندارد تشویقی شدیم. همچنین ایزوهای ۱۴۰۰۰ و ۱۸۰۰۰ که از سال گذشته در شرکت ما اجرایی شده است را دریافت کرده ایم. علاوه بر موارد عنوان شده، کد بهداشتی و پروانه بهداشتی را هم از سازمان غذا و دارو دریافت کردیم.

** تلاش برای برتر ماندن

مدیر برگزیده جشنواره هشتم صنعت پلاستیک در پاسخ به این پرسش که این واحد چه برنامه های دیگری را برای متمایز ماندن و برتر بودن در دستور کار دارد، توضیح داد: ما در سال جاری دو خرید انجام داده ایم که با وارد شدن این ماشین آلات، در تولید و بهره وری محصولات، پیشرو خواهیم شد.

مهندس انوشیروانی یادآور شد: هم اکنون ماشین آلات دوخت ساخت کشور ایتالیایی وارد مجموعه شده و هفته گذشته با حضور تکنیسین هایی نصب و راه اندازی گردید و ماشین آلات هشت رنگ از کشور آلمان نیز در حال بارگیری است و امیدواریم همزمان با بیستمین سالگرد شروع فعالیت کاری این واحد تولیدی با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا امکان ارائه خدمات بهتر به مشتریان را فراهم سازیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم گفت: هر ساله در این ماه شاهد استفاده از انبوه پلاستیک ها در کشور هستیم، که هشدارها و اطلاع رسانی رسانه ها برای جایگزین کردن محصولات تجزیه پذیر از جمله سفره یک بار مصرف، نایلکس و کیسه های زباله گامی موثر برای حفظ محیط زیست است .

مهندس انوشیروانی در توضیح این موضوع که با توجه به این که هر واحد تولیدی نیازمند به روز شدن است و انجام آن هم نیازمند تحقیق است، در زمینه پژوهش، شرکت دارا پلاستیک چه کارهایی انجام داده و جایگاه آن در واحد شما کجاست، توضیح داد: در گام نخست از دانش آموختگان رشته های پلیمری در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت گسترده در شرکت بهره برده ایم. از سوی دیگر تقریبا در ۱۵ سال گذشته بنده در بیشتر نمایشگاه های بین المللی چه به عنوان بازرس و چه به عنوان غرفه دار حضور داشته ام و در واقع شاهد رشد پلاستیک در کشورها بوده ام.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب در همین زمینه ادامه داد: مسائل فوق به ویژه حضور در نمایشگاه ها، به نوعی خط مشی توسعه شرکت ما را تعیین کرده است. این مسئله کمک کرده تا از امکاناتی که می توان در داخل کشور از آنها بهره برد، استفاده کنیم. در این زمینه می توان به یکی از آنها که از ۱۰ سال پیش شروع شد، اشاره کرد و آن هم تولید نایلکس با چاپ آنلاین بود. در آن دوره کسی این کار را انجام نمی داد. ما از ابتدا خود دستگاه آن را ساختیم اما با توجه به این که بهره وری آن بالا نبود، آن را وارد کردیم. از این دستگاه در خیلی از واحدهای تولیدی در زمینه سفره از آن بهره گرفته می شود.

وی بر لزوم پاسداشت ارزش های زیست محیطی تاکید کرد و گفت : بسیاری از معضلات زیست محیطی که ما با آن دست به گریبان هستیم ناشی از توسعه نیافتگی است، ارزشهای زیست محیطی زمانی به تعالی می رسد که به ایجاد اشتغال و توسعه پایدار هم توجه کنیم و نگذاریم خانواده ها و مردم و جوامع محلی برای معیشت خود به عرصه های زیست محیطی تجاوز کنند.