Logo of a company

وقوع ۴۰ حادثه آبگرفتگی در تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پی بارندگی شدید عصر امروز (جمعه) از وقوع ۴۰ حادثه آبگرفتگی در کلانشهر تهران خبر داد.

سید«جلال ملکی» در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به بارندگی نسبتاً شدید از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶ عصر امروز در شهر تهران ۴۰ مورد حادثه آبگرفتگی توسط شهروندان تهرانی به سامانه مرکز آتش نشانی شهر تهران اطلاع داده شد.

وی بیان کرد: اکثر این حوادث در پارکینگ مجتمع های مسکونی، زیرزمین واحدهای مسکونی و گیر کردن خودروها در آب بود که خوشبختانه در هیچ یک از این حوادث به احدی آسیب نرسید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: اکثر این حوادث در مناطق غربی و مرکزی شهر تهران اتفاق افتاده که مأموران آتش نشانی با حضور بموقع، مانع از بروز خسارات احتمالی شدند.

عصر جمعه وزش باد همراه با رعد و برق و باران شدید، شهر تهران بویژه غرب پایتخت را در نوردید که برخی از این مناطق دچار آبگرفتگی سطحی شدند و عبور و مرور را برای شهروندان با مشکل مواجه ساخت.

سازمان آتش نشانی و اورژانس تهران نیز از ابتدای روز جاری برای هرگونه حوادث احتمالی در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز هرگونه خدمات امدادی و درمانی به شهروندان ارایه کنند.

سازمان هواشناسی نیز هوای امشب تهران را همراه با ورزش نسبتاً شدید باد پیش بینی و به شهروندان توصیه کرده که از تردد غیر ضروری در مناطق باز شهر ازجمله پارک ها و بوستان ها بویژه در غرب تهران خودداری کنند.