Logo of a company

طرح برجام تصویب شد

677کلیات و جزئیات طرح اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، در جلسه فوق العاده عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصویب شد.

محمدحسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با مهر، با اعلام این خبر اظهار داشت: در جلسه بعد از ظهر کمیسیون، تمام بندها و دو تبصره طرح «اقدام متقابل و متناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، به تصویب رسید و تنها یک یا دو مورد تغییر جزئی در آن اعمال شد.

وی افزود: بر اساس این تغییرات وزارت امور خارجه که تاکنون ملزم بود هر ۶ ماه یکبار روند اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه کند، پس از این موظف است که هر سه ماه یک بار این گزارش را ارائه دهد و کمیسیون امنیت ملی نیز باید هر ۶ ماه یکبار گزارشی از روند اجرای برجام به صحن مجلس تحویل دهد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه با وجود جر و بحث های موجود میان اعضاء، فضای خوبی در کمیسیون حاکم بود، خاطرنشان کرد: البته برجام در کمیسیون های دیگری مانند آموزش و تحقیقات، انرژی، اقتصادی و اجتماعی نیز بررسی شده که گزارش آنها تاکنون به کمیسیون امنیت ملی اعلام نشده است.

آصفری تصریح کرد: با تصویب کلیات و جزئیات این طرح در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی، گزارش طرح صبح یکشنبه هفته آینده در جلسه علنی مجلس ارائه می شود.