Logo of a company

واکنش رییس جمهور به مخالفان برجام/به موقع جواب می‌دهم

رییس جمهوری در همایش ملی روز روستا، با تاکید بر اینکه “روستا ، محور فرهنگ این مرز و بوم است”، گفت: خدمات عمومی در روستاها باید همانند شهرها ارتقا یابد و نباید علم ، درمان و اشتغال، کالای شهر باشد.

به گزارش یمین  نیوز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه تصریح کرد: اگر دولت بتواند با کمک مردم برنامه‌های خود را به طور کامل به پیش ببرد، روستاها می‌توانند مرکز امید، تولید و پایه توسعه پایدار باشند، چرا که اساساً توسعه وقتی پایدار خواهد بود که روستاها در مسیر توسعه پایدار باشند.

رییس جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه هر آنچه در این دولت به دست آمده در سایه امید، حضور، مشارکت و فعالیت و تلاش مردم بوده، اظهارداشت: اگر دولت توانست در مذاکرات هسته‌ای به افتخاری تاریخی دست یابد، این نتیجه حضور و حمایت مردم بود. از برخی حرف‌ها که درباره این افتخار بزرگ زده می‌شود، بگذریم که به موقع به آنها جواب خواهم داد، اما امروز همه سران دنیا و همه مردم دنیا به غیر از رییس یک رژیم اشغالگر منفور، حصول این توافق را دستاورد عظیمی می‌دانند که باید به آن افتخار کرد.

دکتر روحانی اضافه کرد: شما در تمام قرون و اعصار موردی را سراغ ندارید که یک کشور در حال توسعه در برابر پنج عضو دائم شورای امنیت که متأسفانه به دلیل نظم ناعادلانه‌ای که بر آن حاکم است، برای همه چیز از جمله جنگ در دنیا تصمیم می‌گیرد، بنشیند و دو سال مذاکره پی‌ در پی کند و به سندی دست یابد که هیچ‌کس در دنیا نتواند منکر آن شود که این سند، توفیق و افتخاری بزرگ، به حساب می‌آید.

رییس جمهوری تصریح کرد: سند مذاکرات افتخار ملت ایران است و نمی‌دانم کسانی که می‌خواهند این افتخار را زیر سوال ببرند، می‌خواهند به نفع چه کسی کار کنند. ما یک ملت هستیم و هر افتخاری که در کشور به دست آید از سوی کشاورزان، ورزشکاران، دانشمندان و یا هر جمع و گروه دیگری که باشد، متعلق به همه ملت است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه به لطف خدا، امروز در شرایط پس از تحریم قرار گرفته‌ایم، خاطر نشان کرد: به حول و قوه الهی در هفته‌ها و ماه‌های آتی همه دیوارهای غلط و ظالمانه تحریم را فرو می‌ریزیم و شرایط باثبات‌تر و آرام‌تری فراهم می‌کنیم که موجب ترغیب فعالان اقتصادی ، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان خواهد شد.