Logo of a company

برگزاری مراسم جانباختگان فاجعه منا در حسینیه امام خمینی

مراسم بزرگداشت جانباختگان فاجعه منا از سوی رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی برگزار شد.

مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه‌ منا با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و شمار زیادی از مسئولان و مردم داغدیده و عزادار و هم‌چنین تعداد زیادی از شخصیت‌های کشوری و لشکری در حسینیه‌ امام خمینی رحمه‌الله برگزار شد.‌

در این مراسم که تعدادی از قاریان قرآن نیز حضور پیدا کرده بودند، یاد دو قاری قرآن حاج حسن دانش و حاج محسن حاجی حسنی کارگر گرامی داشته شد و دقایقی از تلاوت این دو قاری فقید برای حضار پخش شد.

برخی از مداحان اهل بیت از جمله حاج محمود کریمی و مرتضی طاهری نیز به مداحی پرداختند و همچنین در کنار گرامی‌داشت یاد دیگر جان باختگان فاجعه منا یاد گروه تواشیح که سه نفر از آن‌ها در این حادثه جان خود را از دست دادند گرامی داشته شد.

بعد از تلاوت آیات قران توسط حاج سعید طوسی، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و فاجعه منا را فاجعه‌ای عظیم دانست که آل سعود مقصر آن است.

امام جمعه موقت تهران: آل سعود در ریختن خون پاک‌ترین انسان‌ها مقصر است

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ابتدای سخنان خود با گرامی داشت عید قربان و عید غدیر خم در بخشی از سخنان خود آمریکا را بت بزرگ دانست و آل سعود و دیگر همراهان آن را بت کوچک معرفی کرد.

وی ادامه داد:‌ در ابتدا باید بت بزرگ را رمی کرد و با رمی بت بزرگ، از بت‌های کوچک نیز دیگر اثری نخواهد بود.

وی با اشاره به حمایت برخی از قدرت‌ها از فعالیت گروه‌های تروریستی در منطقه از جمله داعش، طالبان و القاعده ادامه داد: متاسفانه آن‌ها به نام اسلام جنایت‌های هولناکی را به نمایش می‌گذارند.

صدیقی با بیان اینکه بت‌های کوچک دست نشانده بت بزرگ هستند و از خود اراده‌ای ندارند به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: این فاجعه وجدان‌ها را آزرده و دل‌ها را جریحه دار کرده است و آل سعود در ریختن خون پاک‌ترین انسان‌ها مقصر است.

وی با تاکید مجدد بر هولناک بودن این فاجعه ادامه داد: این فاجعه آن قدر عظیم بود که من نمی‌توانستم صحنه‌هایی که از تلویزیون در مورد این فاجعه پخش می‌شد مشاهده کنم.

امام جمعه موقت تهران با نکوهش اقدامات سعود در کشورهایی چون یمن، سوریه و عراق و با تاکید بر اینکه این حکومت تحت فرمان آمریکاست ادامه داد: حجاج عزیز هنوز به رمی جمرات نرسیده بودند این اتفاق برایشان افتاد و متاسفانه بسیاری از آن‌ها با تشنگی جان دادند و به آن‌ها کمکی نشد.

صدیقی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه این حوادث و جریانات به ما آمادگی می‌دهد افزود: این حوادث نشان می‌دهد که اگر ضعیف باشیم و با دشمن سازش کنیم این اولین و آخرین بارنخواهد بود که از این گونه اتفاقات می افتد.

بعد از صحبت‌های امام جمعه موقت تهران شرکت‌کنندگان در این مراسم شعارهایی همچون “خونی که در رنگ ماست هدیه به رهبر ماست”،” نه سازش نه تسلیم ما انقلابی هستیم” و … سر دادند.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران و همچنین سفرای برخی از کشورهای اسلامی مقیم تهران حضور داشتند.

صبح امروز نیز مراسم تشییع تعدادی از جانباختگان فاجعه منا در تهران و تعدادی از شهرستان های کشور به صورت همزمان برگزار شد