مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد/کمک ۶۰۰ میلیون تومانی کردستانی‌ها در جشن عاطفه‌ها 
چاپ 

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد/کمک ۶۰۰ میلیون تومانی کردستانی‌ها در جشن عاطفه‌ها

مدیر کل کمیته امداد کردستان گفت: در جشن عاطفه‌ها امسال کردستانی‌ها ۶۰۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش یمین نیوز از سنندج، قنبر موسی‌نژاد صبح امروز در مراسم نمادین مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در دبستان تزکیه سنندج، اظهار کرد: در سال‌جاری ۳۰۰ میلیون تومان توسط خیرین تهرانی به کردستان کمک شده است.

وی با اظهار امیدواری از برگزاری جشن عاطفه‌ها در سال‌جاری نسبت به سال‌های گذشته، افزود: امسال جشن عاطفه‌ها در دو مرحله برگزار شد که مرحله اول آن ۲۶ و ۲۷ شهریورماه و مرحله دوم آن امروز در تمامی مدارس سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان بیان کرد: در مرحله نخست این جشن چادرهایی توسط دستگاه‌های بسیج، سپاه، مرکز بزرگ‌ اسلامی، اصناف در سطح شهر برپا شد.

وی به همکاری آموزش و پرورش کردستان در برگزاری مرحله دوم این جشن اشاره و اضافه کرد: هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها، کمک به نیازمندان، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان نیازمند و فراهم آوردن بستر تحصیل دانش آموزان نیازمند است.

موسی‌نژاد به برگزاری مرحله دوم جشن عاطفه‌ها در یک هزار و ۱۵۲ مدرسه سطح استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد امسال‌ تاکنون مردم استان ۶۰۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند.

وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده در داخل کردستان هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از استان‌های دیگر برای کمک به نیازمندان استان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شود.

بهره‌مندی کم در جامعه نشانه بی‌عدالتی است

نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه این مراسم گفت: بهره‌مندی کم در یک جامعه نشان دهنده بی‌عدالتی است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه جشن عاطفه‌ها موجب نزدیکی بین انسان‌ها می‌شود، اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها نشان دهنده تزکیه نفس است و این به معنی هم پاک شدن و هم رشد کردن است.

وی خاصیت این جشن را تزکیه عنوان کرد و ادامه داد: دادن صدقه و کم به نیازمندان موجب افزایش پیوندها و رشد بیشتر انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه در دستورات قرآنی و احادیث ما همواره بر کمک کردن به نیازمندان تاکید شده است، افزود: وقتی کسی به لحاظ مالی مشکلی نداشته باشد و از دادن زکات چشم پوشی کند عدالت زیر سوال می‌رود.

حجت‌الاسلام شاهرودی با اشاره به تاکیدات اسلام بر کمک کردن به نیازمندان و به ویژه به خانواده و همسایه بیان کرد: متاسفانه امروز شاهد فراموش شدن کمک کردن افراد به خانواده خود و همسایه هستیم که باید برای حل آن مسلمانان تلاش کنند.

در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش کردستان احسان و نیکوکاری را جزیی از فرهنگ و تمدن کشورمان دانست و گفت: فرهنگ ما با دین اسلام آمیخته است و در اسلام تاکیدات زیادی بر احسان و نیکوکاری شده است.

رشید قربانی برگزاری جشن عاطفه‌ها در مدارس یک نوع درس اخلاقی و تربیتی عنوان کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در راستای زنده شدن فرهنگ کمک به همنوعان با برگزاری این چنین مراسم‌هایی اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در پایان جشن عاطفه‌ها را تقسیم کردن شادی‌ها بین دانش‌آموزان اعلام و خاطرنشان کرد: امیدواریم در جشن عاطفه‌ها بتوانیم قطره‌ای از مشکلات دانش آموزان نیازمند را رفع کنیم.

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو