چرا سعودی‌ها نتوانستند امنیت حج امسال را برقرار کنند؟ 
چاپ 

چرا سعودی‌ها نتوانستند امنیت حج امسال را برقرار کنند؟

yyyeee

 

در شرایطی که دولت عربستان پیشاپیش اعلام کرده بود با یکصد هزار نیرو، امنیت حج را برقرار خواهد کرد، مسئولیت خونهای ریخته شده در حج امسال به عهده کیست؟

به گزارش یمین نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی “اسلام – آذری”، “الچین حسن اف،” یک روزنامه نگار جمهوری آذربایجان خطاب به سفیر عربستان سعودی در باکو نوشته است:«اعلام شده بود که مرکز تامین امنیت حج امسال، بطور مستقیم تحت فرماندهی “محمد بن نایف،” وزیر کشور عربستان فعالیت خواهد کرد. جناب سفیر! بعداز اتخاذ این همه تدابیر امنیتی، آیا می توانید توضیح منطقی وقوع این وقایع در حج امسال را  بیان کنید؟ در شرایطی که امنیت بیش از دو میلیون زائر خانه خدا را پادشاهی عربستان به عهده گرفته است، مسئولیت خون حجاجی که در چهار حادثه روی داده در مراسم حج امسال ریخته شد، به عهده کیست؟»

این روزنامه نگار جمهوری آذربایجان همچنین درخصوص حمله نظامی عربستان سعودی و ائتلاف به رهبری این کشور به یمن در حمایت از “منصور هادی،” رییس جمهوری سابق یمن نوشته است: «منصور هادی پس از اتمام دوره ریاست جمهوری اش در ماه مارس سال ۲۰۱۴، کناره گیری خود از این مقام را اعلام کرد. اما نیروهای ائتلاف پس از مدتی او را  به صحنه بازگرداندند. اگر معنای قانونی بودن این است، چرا عربستان سعودی برای بازگرداندن حسنی مبارک و زین العابدین بن علی به قدرت در مصر و تونس هیچ تلاشی نکرد؟»

الچین حسن اف در این نامه سرگشاده خود به سفارت سعودی در باکو به واقع افزوده است:« چرا ائتلاف تحت رهبری سعودی هیچ اقدامی برای کمک به مردم فلسطین که از سال ۱۹۴۸ تحت ظلم و ستم اسراییل می باشد، هیچ اقدامی نمی‌کند؟»

درباره نویسنده

15363مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو