Logo of a company

لاریجانی مطرح کرد، اعلام آمادگی ایران برای اعزام تجهیزات و نیرو به عربستان

 

hhhh

 

رئیس مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی ایران برای اعزام تجهیزات و نیرو به عربستان خبر داد.

علی لاریجانی که به ساوه سفر کرده است در محل گلزار شهدا در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: اگر دولت عربستان و مسئولان این کشور برای شناسایی کشته شدگان و مجروحان حادثه منا کاستی دارند ما این آمادگی را داریم که تجهیزات و نیرو به این کشور اعزام و ارسال کنیم.

لاریجانی حادثه منا را ضایعه ای دردناک خواند و گفت: این انتقاد وارد است که دولت عربستان با جدیت بیشتری می توانست اقدام کند و تدابیری می اندیشید که جلوی این ضایعه زودتر گرفته شود و هم در زمان حادثه باید سریعتر به مسأله رسیدگی می شد.

لاریجانی با بیان اینکه قلوب ملت ایران جریحه دار حادثه منا است گفت: آنچه که هم اکنون مهم است این است که تا نفر آخر از ایرانیانی که دچار این حادثه شدند و سریعتر شناسایی شده و با احترام به ایران برگردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما اصرار داریم همه این افراد شناسایی شده و بنده از وزارت امور خارجه هم می‌خواهم که همه تلاش خود را در امور کنسولی و شناسایی به درستی انجام داده تا سریعتر پیکر حادثه دیدگان این حادثه و مجروحان به تهران برسد.

رئیس مجلس گفت: تا آنجا که مطلع هستم قسمت اول کار تا فردا انجام می‌شود اما مهم این است که کلیه افراد از ایرانیان حتما شناسایی شوند.

لاریجانی تاکید کرد: از وزارت بهداشت نیز می‌خواهم همه سعی خود را به کار برده و پس از ورود مجروحان این حادثه به خوبی امور مربوط به معالجه آن‌ها و پروسه اجرایی به درستی انجام شود.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت بررسی برجام در مجلس خاطر نشان کرد: روز گذشته بنده و اعضای هیأت رئیسه با کمیسیون برجام جلسه داشتیم و طبق گزارش دوستان انصافا این کمیسیون تلاششان را کرده‌اند و وقت کافی برای بررسی ابعاد موضوع گذاشته‌اند.

وی برجام را سندی بزرگ که از ابعاد مختلف برای ایرانیان اهمیت دارد برشمرد و گفت:‌ امروز هم اعضای کمیسیون برجام مشغول تهیه گزارش خود هستند و فردا این گزارش به صحن مجلس ارائه می‌شود و پس از آن اقدامات بعدی بر روی آن انجام می‌گیرد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش هدف خود از سفر به ساوه را حضور در مراسم یادواره شهدای این شهر و جلسه با مسئولان استانی عنوان کرد .(منبع ایسنا)