Logo of a company

ظریف:وزارت خارجه وضعیت مفقودین ایرانی فاجعه منا را با جدیت دنبال می کند

وزیر امور خارجه گفت: مردم اطمینان داشته باشند وزارت امور خارجه تا روشن شدن وضعیت آخرین مفقود ایرانی فاجعه منا موضوع را با جدیت دنبال می کند.

محمد جواد ظریف امروز دوشنبه در خصوص روند اقدامات وزارت امور خارجه در خصوص حادثه منا ،بر پیگیری بی وقفه،همکاری همه جانبه و فوق العاده همه حوزه های مرتبط وزارت امور خارجه تاکید کرد.
رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان همکاری هر چه بیشتر کارگزاران حج سعودی برای تعیین وضعیت مفقودین ایرانی را موضوعی بسیار مهم و ضروری خواند.
وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تسلیت مجدد به همه مردم و همدردی با خانواده های جان باختگان و مجروحین گفت : برای همه مردم عزیزمان و بویژه خانواده های داغدار در این روزهای سخت و غمبار آرزوی صبر و بردباری می کنم و مردم ما و بویژه خانواده هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست داده اند مطمئن باشند وزارت امور خارجه تا تعیین وضعیت آخرین مفقود ایرانی موضوع را با جدیت دنبال می کند.
به گزارش ایرنا در پی فاجعه منا در روز عید قربان حدود دو هزار نفر از زائرین بیت الله الحرام جان خود را از دست دادند بر اثر این حادثه تاکنون ۱۶۹ نفر از زائرین ایرانی جان خود را از دست داده اند،۴۶ نفر مصدوم شده اند و با گذشت پنج روز از این فاجعه هنوز از سرنوشت ۲۸۹ زائر ایرانی اطلاعی در دست نیست.(منبع ایرنا)