Logo of a company

سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه های کشور: سه هزار و ۱۰۰ حاجی ایرانی فردا وارد میهن اسلامی می شوند

– سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه های کشور گفت: در دومین روز عملیات بازگشت حجاج ایرانی به میهن اسلامی سه هزار و ۱۰۰ نفر از حجاج ایرانی از جده عازم پنج فرودگاه کشور می شوند.

منوچهر سپاسی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تعداد حجاج ایرانی با ۱۱ پرواز از جده عازم فرودگاه های شیراز، تبریز، گرگان، ساری و امام خمینی(ره) تهران می شوند و سه شرکت هواپیمایی ایران ایر، ماهان و سعودی انجام این ۱۱ پرواز را برعهده خواهند داشت.
وی با اشاره به تعداد پروازهای ششم مهر ماه سال جاری از جده به میهن اسلامی، اظهار داشت: در نخستین روز عملیات بازگشت حجاج سه پرواز از جده به فرودگاه امام خمینی(ره) و گرگان انجام شد و در مجموع ۸۰۰ حاجی ایرانی به کشور بازگشتند.
وی گفت: در نخستین روز عملیات بازگشت دو پرواز توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام شد و یک پرواز نیز توسط شرکت هواپیمایی سعودی حجاج ایرانی را در فرودگاه گرگان پیاده کرد.
سپاسی افزود: در مجموع در سال جاری بیش از ۶۴ هزار ایرانی برای انجام اعمال مناسک حج تمتع با ۴۴۰ پرواز به عربستان عزیمت کرده اند که ۲۲۲ پرواز آن مربوط به عملیات رفت و ۲۱۸ پرواز آن مربوط به عملیات بازگشت حجاج است.