آمار جان‌باختگان ایرانی مکه ۲۲۶ نفر شد/ پیش‌بینی ۴ هزار جان‌باخته در حادثه منا 
چاپ 

آمار جان‌باختگان ایرانی مکه ۲۲۶ نفر شد/ پیش‌بینی ۴ هزار جان‌باخته در حادثه منا

yu

 

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش تعداد جان‌باختگان ایرانی در حادثه منا گفت:‌ تعداد جان‌باختگان تا این لحظه ۲۲۶ نفر، تعداد مفقودین ۲۴۸ نفر و تعداد مجروحان ۲۷ نفر است.

به گزارش یمین نیوز به نقل از فارس، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آخرین آمار حادثه منا اظهار داشت: تعداد جان‌باختگان ایرانی حادثه منا از ۱۶۹ نفر به ۲۲۶ نفر رسیده است.

وی افزود: بررسی تریلی‌های حامل جان‌باختگان این حادثه بسیار سخت است زیرا این ۲۱ تریلی حامل ۳ هزار جسد از جان‌باختگان حادثه منا هستند.

اوحدی با اشاره به تعداد مفقودان ایرانی این حادثه نیز گفت: تاکنون تعداد مفقودان ایرانی حادثه منا ۲۴۸ نفر و مجروحان این حادثه ۲۷ نفر است؛ از ۱۲۰ مجروح اولیه، امروز فقط ۲۷ مجری بستری هستند.

وی در خصوص سرکشی حضوری به بیمارستان‌های عربستان برای یافتن مجروحان ایرانی خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ درصد بیمارستان‌های مکه، جده، طائف، عرفات و منا را بررسی کرده‌ایم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: تاکنون ۲۴۸ زائر ایرانی مفقود هستند و به نظر می‌رسد روند افزایش جان‌باختگان را شاهد باشیم و این عدد رو به افزایش است.

وی با اشاره به افزایش آمار جان‌باختگان سایر کشورها تصریح کرد: قبل از آمار کنونی ۱۲۰۰ جسد در بزرگترین سردخانه مکه وجود داشت اما با ورود تریلی‌های حامل اجساد که ۳ هزار جسد در آن وجود دارد به نظر می‌رسد آمار جان‌باختگان این حادثه فقط در این سردخانه به بیش از ۴ هزار نفر برسد.

اوحدی افزود: آمار رسانه‌های عربستان در خصوص جان‌باختگان صحت ندارد و عمق فاجعه‌ گستر‌ده‌تر از آن است که مشاهده می‌کنید.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص بررسی تعداد تریلی‌های حامل اجساد گفت: از ۲۱ تریلی حامل اجساد تاکنون ۲ تریلی بازدید شده است و آمار جان‌باختگان از ۱۶۹ نفر به ۲۲۶ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: کار تشریفات قانونی ارسال اجساد در حال انجام است و به دلیل وجود تعداد زیاد اجساد کار به سختی پیش می‌رود.

درباره نویسنده

15419مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو