Logo of a company

توقف خط تولید ۱۲ آب معدنی به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی

مسئولان شرکت دماوند اصرار بر تخلف داشته و به همین علت در اختیار دستگاه قرار گرفتند و تا رفع نواقص و داشتن اجازه ما حق تولید محصولات خود را ندارند.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه نام شرکت دماوند به علت اصرار بر تخلف آنها و عدم رعایت ابلاغیه پلمپ و جمع‌آوری آب معدنی به اطلاع عموم مردم رسید، گفت: خط تولید ۱۲ آب معدنی در کشور پلمپ و محصولات تولید شده از بازار جمع‌آوری شده است.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس، از توقف خط تولید ۱۲ آب معدنی خبر داد.

وی گفت: از ۳۱۱ مورد آب معدنی که مورد آزمایش قرار گرفت، به ۳۷ مورد تذکر دادیم و ۱۲ خط تولید نیز پلمپ شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سیاست این سازمان، عدم اعلام اسامی شرکت‌های متخلف است، گفت: متأسفانه شرکت دماوند نسبت به جمع‌آوری و پملپ خط تولید خود بی‌تفاوت بود و علی‌رغم ابلاغیه پلمپ و جمع‌آوری محصولات، به تولید محصول خود ادامه داد که مجبور شدیم نام آن را به اطلاع مردم برسانیم تا از خرید محصولات دماوند جلوگیری کنیم.

دیناروند با بیان اینکه انتظارها از شرکت دماوند به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید آب بسته‌بندی در کشور برای رعایت ضوابط قانونی، بیشتر از سایرین است، گفت: مسئولان شرکت دماوند اصرار بر تخلف داشته و به همین علت در اختیار دستگاه قرار گرفتند و تا رفع نواقص و داشتن اجازه ما حق تولید محصولات خود را ندارند.

وی در مورد اینکه مشکل این آب معدنی‌ها چه بوده است، گفت: اگر دقت کرده باشید بر روی بطر‌ی‌های دماوند واژه آب آشامیدنی درج شده و آنها از سال گذشته آب معدنی تولید نکرده‌اند. البته تولید آب آشامیدنی ضوابطی دارد که طی آن باید روندهای شیمیایی و فیزیکی خاصی مدنظر قرار گیرد تا آب سلامت و کیفیت خود را حفظ کند.

رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد: به طور مثال، این آبها نباید آلودگی میکروبی داشته باشند و یا فلزات سنگین‌شان بالاتر از حد مجاز باشد، ضمن اینکه میزان نیترات آنها باید زیر حد مجاز باشد. آب معدنی‌هایی که خط تولیدشان متوقف شد، یکی از مشکلات این چنینی را داشتند.

وی گفت: ما دستور تولید، توزیع و جمع‌آوری به این شرکت‌ها داده بودیم که متأسفانه شرکت دماوند آن را رعایت نکرد و بر کار خلاف خود اصرار ورزید که ما علی‌رغم اینکه دوست نداریم تولیدکنندگان کشور متضرر شوند، نام دماوند را به صورت عمومی اطلاع‌رسانی کردیم.