Logo of a company

ایجاد ۱۸۵۰ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها در کردستان

IMG_0337مدیرکل کمیته امداد کردستان از جمع‌آوری کمک‌های مردمی در یک‌هزار و ۸۵۰ پایگاه ثابت و سیار در جشن عاطفه‌های امسال در سطح این استان خبر داد.

به گزارش   یمین نیوز از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ، قنبر موسی‌نژاد پیش از خطبه‌های نماز جمعه در سنندج ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد:  امنیت و آرمش امروز ما در کشور حاصل ایثار و از جان گذشتگی شهدایی است که بدون هیچ چشمداشتی خون پاکشان را فدای اسلام و انقلاب کردند.

وی تصریح کرد: هر ساله در آستانه سال تحصیلی جدید کمیته امداد امام خمینی با همراهی برخی دستگاه‌ها و نهادهای دیگر همچون، آموزش و پرورش، بسیج، سازمان دانش‌آموزی و صدا و سیما اقدام به برگزاری جشن عاطفه می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، ایجاد بسترهای لازم برای مردم در راستای تقسیم شادیهایشان با نیازمندان را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشن به صورت همزمان در کشور عنوان کرد و گفت: مردم نیکوکار و خیر با اهدای هدایای نقدی و کالایی خود در این جشن به نیازمندان و محرومین نوعدوستی خود را به نمایش می‌گذارند.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: در بین مردم هر جامعه‌ای دو دسته نیازمند و متمکن وجود دارد که خداوند هر کدام از آنان را به نوعی مورد امتحان قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه نیازمندان را خداوند بر اساس صبر و بردباریشان و اغنیا نیز بر اساس گذشت و ایثار مالشان از سوی پروردگار جهانیان آزمایش می‌شوند، تصریح کرد: اغنیا باید با بخشش قسمتی از ثروت و مالی که خداوند به آنان داده بستر رفع مشکلات اقشار نیازمند را فراهم سازند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تبیین کرد: مردم استان کردستان با وجود اینکه از نظر اقتصادی توانمندی زیادی ندارند، ولی همراه در کمک به نیازمندان و محرومین پیشقدم بوده‌اند.

موسی‌نژاد با بیان اینکه برای هر انسانی در بحث کمک به همنوعان و نیازمندان خداوند وظایفی قرار داده که باید در ادای این سهم تلاش کنیم، تصریح کرد: خدمت به نیازمندان و دستگیری از محرومین و ایتام از دستورات دین اسلام است که باید در این راستا هرچه در توان داریم انجام  دهیم، حتی اگر کم باشد.

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد امام خمینی از ۱۲ هزار دانش‌آموز و دانشجوی نیازمند در کردستان، افزود: بیش از ۵ هزار از دانش‌آموز زیرپوشش این نهاد یتیم هستند.

۳۰۰ یتیم مددجوی کردستانی به کلاس اول می‌روند

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، ۳۰۰ دانش‌آموز یتیم زیرپوشش این نهاد امسال به کلاس اول می‌روند که حمایت از آنان ضروری است.

موسی‌نژاد از ایجاد بیش از یک‌هزار و ۸۵۰ پایگاه ثابت و سیار در جشن عاطفه‌های امسال در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: ۱۶۰ پایگاه کمیته امداد، ۹۰ پایگاه بسیج، ۴۳۰ مسجد و یک‌هزار و ۱۵۰ آموزشگاه و مدرسه در بحث جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌های امسال فعالیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: جشن عاطفه‌ها ۲۶ شهریور ماه جاری همزمان با سراسر کشور آغاز، ۲۷ در مساجد کردستان و در روز ۲۸ در مدارس کمک‌های مردم جمع‌اوری خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان با بیان اینکه تمام کمک‌های مردمی در هر نقطه و شهری که جمع‌اوری می‌شود در همان مکان نیز در راستای رفع مشکلات نیازمندان هزینه خواهد شد، تصریح کرد: حتی یک ریال از مبالغ جمع‌آوری شده از استان خارج نمی‌شود و نیت خیرین در هزینه کرد کمک‌ها همواره از اولویت‌های مهم و مورد توجه این نهاد است

۱.۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض کمیته امداد به مددجویان خسارت دیده سقزی

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: در حادثه سیل تیرماه امسال ۳۳۹ خانواده زیر پوشش کمیته امداد سقز دچار خسارت شدند که در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به این خانواده‌ها کمک بلاعوض شد.

قنبر موسی‌نژاد  همچنین  در همایش کمک به مددجویان سقزی که در سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی شهید بهشتی برگزار شد، بر کمک به این خانواده‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه در سیل ۲۷ تیرماه امسال در سقز ۳۳۹ خانواده زیر پوشش دچار خسارت شدند، گفت: در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به این خانواده‌ها کمک بلاعوض از سوی کمیته امداد صورت گرفته است.

موسی‌نژاد افزود: کمیته امداد که با هدف کمک به نیازمندان واقعی جامعه به فرمان امام راحل امت تشکیل شده است، در طول عمر با عزت انقلاب اسلامی همیشه یار و یاور محرومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش از اهداف کمیته امداد بوده و این نهاد مقدس در این راستا برنامه‌های زیادی را آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: سال گذشته با کمک کمیته امداد در سطح کردستان ۱۵ هزار خانوار به خودکفایی رسیده‌اند و از زیر چتر حمایت‌های این نهاد خارج شده‌اند.

امام جمعه سقز هم در این همایش گفت: کمیته امداد امام خمینی یک نهاد حمایتی است و به حق در طول سال‌های متمادی همواره محرومان را در شرایط مختلف کمک کرده است.

ماموستا عبدالرحمن حسین‌زاده با بیان اینکه در قرآن کریم به دستگیری از نیازمندان واقعی جامه بسیار سفارش شده است، بر حمایت خیرین از نیازمندان جامعه با در اختیار قراردادن کمک‌هایشان به کمیته امداد تاکید کرد.

علی‌اکبر ورمقانی فرماندار شهرستان سقز هم با بیان اینکه در سیل ۲۷ تیرماه امسال در سقز خسارت‌های زیادی به طبقات مختلف مردم و بازاریان وارد شد، از کمک کمیته امداد به مددجویان حادثه دیده از سیل تابستان سقز تقدیر کرد.

در ادامه این همایش یک دوره آموزشی برای خانواده‌های زیرپوشش در زمینه مواجهه با حوادث احتمالی برگزار شد.

.