اعمال تغییرات در جریمه های رانندگی 
چاپ 

اعمال تغییرات در جریمه های رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: با پیشنهاد دو برابر شدن جریمه های رانندگی در ماه شهریور در جاده ها به علت اینکه بیشترین حوادث و تلفات در این ماه است موافقیم.

به گزارش یمین   نیوز از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به بیشترین تخلفات و حوادث رانندگی در شهریورو افزایش تلفات انسانی در این ماه گفت: جریمه یکی از ابزارهای بازدارنده در بحث پیشگیری از تخلفات است و در کنار آن کار فرهنگی و راهنمایی هم نقش مهمی در بهبود فرهنگ ترافیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت می کنند، افزود: تنها درصد کمی اصرار بر تخلف دارند و باعث بی نظمی و بروز حادثه برای خود و دیگران می شوند که برخورد قاطع و بدون اغماض باید در دستور پلیس برای این دسته از خاطیان قرار گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی و جرایم رانندگی که در سال ۸۹ به تصویب رسید و در سال ۹۰ ابلاغ شد گفت: سختگیرانه تر شدن این قانون باعث شد ما شاهد کاهش تخلفات حادثه ساز باشیم از این رو با پیشنهاد دو برابر شدن جریمه های رانندگی در ماه شهریور که مرگبارترین ماه سال است به دلیل افزایش سفرموافقیم.

سردار مهری به آمار بالای خسارات ناشی از تصادفات رانندگی که به کشور تحمیل می شود اشاره کرد و گفت: تصادفات و حوادث رانندگی نزدیک به ۶ درصد از تولید در آمد ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود.

سردار مهری در پایان به رانندگان خاطی هشدار داد: برای حفظ جان خودشان و دیگران پلیس از حداکثر ظرفیت قانونی خود برای برخورد با رانندگان خاطی استفاده خواهد کرد.

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو