Logo of a company

پیام رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان به مناسبت روز دفاع پاکستان

آقای ممنون حسین رئیس جمهور و آقای نواز شریف نخست وزیر پاکستان به مناسبت روز دفاع پاکستان پیامی را ارسال نموده اند که در پی می آید.

پیام رئیس جمهور:

امروز ششم سپتامبر ۲۰۱۵ پنجاهمین سالگرد یک رخداد تاریخی است که آن را جشن می گیریم.امروز یاد آور روزی است که نیرو های مسلح پاکستان و تمامی آحاد ملت نه فقط از مرز های کشور به طور شایسته دفاع کردند بلکه با نمایش وحدت و شجاعت توطئه های دشمن را نیز ناکام ساختند.این لحظه پیروزی اخلاقی و نظامی امروز سرمایه ملی ما است و به عنوان یک نمونه  درخشان برای تمامی نسل های آتی در تاریخ باقی خواهد ماند.

جنگ سال ۱۹۶۵ یکی از برهه های آزمایشی بوده است که  دشمن بر ما تحمیل کرد و در آن برهه فرزندان این آب و خاک به دشمن و جهان ثابت کردند که دشمن هر چقدر هم بزرگ باشد از شکست دادن پاکستان عاجز است و این جنگ درسی که نشان داد وحدت،تعهد ،شجاعت وروحیه فداکاری یک ملت را در دفاع خویش تسخیر ناپذیر می سازد.

روحیه فد اکاری و عزم زنده ماندن ما را به یک ملت هسته ای مبدل ساخته است .نیرو های مسلح پاکستان از آمادگی حرفه ای جهت امور جنگی  امروزی و همچنین از شجاعت و تعهد سنتی برخوردار است.خدا را شکر می گوییم وضعیت امنیتی نسبت به قبل بهتر شده ودایره عملیاتی به مناطق شهری نیز گسترش یافته است و نیروی انتظامی برای ریشه کردن تروریسم در تلاش است بدین منظوربه نیرو های مسلح ونیروی انتظامی  تبریک می  گویم در عین حال مایلم این نکته را مورد  تاکید قرار دهم که پاکستان یک کشور صلح دوست بوده وخواستار صلح در منطقه می باشد.

پیام نخست وزیر:

روز دفاع پاکستان یاد آور عزم،استواری،شهامت و شجاعت ملت پاکستان می باشد و ما پنجاهمین سالگرد آن رخداد فر اموش نشدنی را جشن می گیریم.بدون شک پاکستان یک قدرت صلح جوی هسته ای است .علیرغم آگاهی از توطئه ها و تاکتیک های دشمنان مایلیم بر اساس برابری با تمامی همسایگان روابط خوب و صلح جویانه داشته باشیم و مایلم این نکته را روشن سازم که ما به هر قیمت از آزادی و امنیت پاکستان حراست خواهیم کرد .

همچنین سفیر پاکستان آقای نور محمد جاد ماتی به مناسبت روز دفاع پاکستان سخنانی را ایراد نمودند.

به مناسبت روز دفاع پاکستان به مردان و زنان  شجاعی که جان خود را در راه وظیفه و به منظور حفظ ارزشها ،سبک زندگی ،صلح  منطقه ای ،امنیت و ثبات فدا کرده اند ادای احترام می کنم.

همچنین علاوه بر فداکاری های نیرو های مسلح که در راستای مبارزه علیه تروریسم صورت گرفته است این نیرو ها در عملیات نجات و امداد در هنگام زلزله،سیل و کمک به تمامی تلاش های امداد در سطح ملی و در داخل کشور نقش مهمی را ایفا کرده است.