Logo of a company

راه‌اندازی دو خط شبانه اتوبوسرانی در پایتخت

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی از راه‌اندازی دو خط شبانه اتوبوسرانی در پایتخت خبر داد و گفت: این خطوط از روز شنبه به بهره‌برداری رسیده است.

پیمان سنندجی با اشاره به مطالعاتی که در خصوص نیاز تهران به خطوط شبانه اتوبوسرانی انجام شده است، گفت: بر اساس این مطالعات مشخص شد تهران به جز خطوط بی‌آر‌تی که به صورت شبانه‌روزی دایر هستند، نیاز به خطوط شبانه دارد.

وی ادامه داد: این خطوط به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ برخی از شهروندان به دلیل نوع شغلی که دارند، نیاز به تردد در شهر داشته و بهتر است از حمل و نقل عمومی برای این تردد استفاده کنند. همچنین مقصد برخی از این خطوط شبانه باید مراکز تفریحی و پارک‌های بزرگ باشد که بوستان ولایت و دریاچه چیتگر دو مقصد مناسب این خطوط هستند. همچنین نقاط مسافرتی مانند ترمینال‌ها و پایانه‌های جنوب و غرب و فرودگاه‌ها از جمله نقاطی هستند که نیاز است چنین خطوط شبانه‌ای در آنها ایجاد شود.

سنندجی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی و طراحی انجام شده برای ایجاد خطوط شبانه، دو خط شبانه طراحی شد، گفت: نخستین خط شبانه از میدان راه‌آهن به میدان امام حسین(ع) است که آغاز آن از میدان راه‌آهن تا خیابان اقبال و مسیر برگشت آن از خیابان دماوند تا راه‌آهن است. همچنین خط دوم، پایانه جنوب به میدان فردوسی است که خطی گردشی است و از پایانه جنوب، آغاز و از پایانه غفاری، بخارایی، انقلاب، بهارستان، خیابان جمهوری، خیابان سعدی، امام خمینی(ره)، شوش و … عبور می‌کند.