Logo of a company

اقتصاد نفتی را معدنی می کنیم

معاون اول رئیس جمهور گفت: با توجه به ظرفیت های معدنی گسترده کشور باید اتکاء اقتصاد از نفت به سمت صنایع معدنی سوق پیدا کند.

به گزارش  یمین نیوز از پایگاه اطلاع­رسانی بانک سپه، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح و بهره برداری خطوط تولید شرکت­های معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان و گهر زمین، همچنین خط تولید آهن اسفنجی در شرکت جهان فولاد سیرجان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار کرمان و جمعی از مقامات کشور و محلی برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب افزود: مهمترین بخش معدن صنایع فلزی و معدنی مرتبط با فلزات و فولاد و سنگ آهن است که باید از آن استفاده بهینه شود و شرکت گل گهر می تواند در این خصوص یک کانون مهم در صنعت فولاد باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با برشمردن اقدامات و گام‌های بزرگ دولت در سطوح سیاسی و اقتصادی در دو سال گذشته و ضمن اشاره به هدف قراردادن نقاط حساس اقتصاد کشور در تحریم‌های ظالمانه‌ی دشمن از جمله نفت و سیستم بانکی افزود:«تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای تحت تدابیر رهبر معظم انقلاب و مدیریت شجاعانه و مدبرانه‌ی رئیس جمهوری در مقابل شش قدرت جهانی موفق شد حقوق هسته‌ای ملت ایران را تثبیت کرده و از دست‌آوردهای هسته‌ای حفاظت و حراست نماید و تحریم‌های ظالمانه را از پیش روی ملت بردارد.

وی همچنین در پایان سخنان خود از نقش بانک‌های مختلف به ویژه‌ «بانک سپه» در سرمایه‌گذاری توسعه‌گرای خود در گل گهر قدردانی کرد.

مهندس نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم با استقبال از نقش‌آفرینی بخش خصوصی در میدان اکتشافات معدنی، توجه به منابع معدنی زیرزمینی را مورد تأکید قرار داد. وی طی سخنانی به پیش‌قدمی «بانک سپه» در توسعه‌ی مجتمع معدنی و صنعتی «گل‌گهر» اشاره کرد و افزود: همکاری‌های این بانک در توسعه‌ی «گل‌گهر» تا کنون ادامه داشته و این بانک همواره و به حق در این رابطه تلاش زیادی داشته و صاحب نظر است.

استاندار کرمان: سرمایه گذاری بانک سپه در استان کرمان ستودنی است

در ادامه‌ی این مراسم علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان ضمن برشمردن طرح‌ها و پروژه‌های مختلف عمرانی، صنعتی و گردشگری که در این استان در دولت تدبیر و امید به مرحله‌ی بهره‌برداری رسیده از حضور مؤثر «بانک سپه» در توسعه‌ی پروژه‌های مجتمع معدنی و صنعتی «گل گهر» قدردانی کرد.

مهندس ناصر تقی زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی «گل‌گهر»به عنوان دیگر سخنران این مراسم با ارائه‌ی گزارشی از عملکرد مجتمع و طرح‌ها و پروژه‌‌های مختلف در دست اجرای این مجموعه از حمایت‌های جدی «بانک سپه» و تشویق‌ها و راهنمایی‌های دکتر تقوی‌نژاد، مدیرعامل بانک به طور ویژه تشکر کرد.

در این مراسم کاظم‌نژاد عضو هیئت مدیره‌ی بانک سپه، شکر بیگی مشاور مدیرعامل و مدیر امور حراست، پرتوافکنان مدیر امور اعتباری بانک سپه، دکتر جلالی مشاور مدیر عامل و رئیس اداره‌ی کل روابط عمومی و امیری مدیر شعب منطقه‌ی کرمان نیز حضور داشتند.