Logo of a company

اعطای بیش از سی هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه ظرف یک سال

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران مجموع تسهیلات اعطایی این بانک طی مدت شهریور سال ۱۳۹۳ تا شهریور ماه سال جاری را معادل ۳۰ هزار و ۲۹ میلیارد ریال اعلام کرد.

به گزارش  یمین نیوز، سیامک دولتی طی سخنانی در نشست رسانه ای در محل وزارت اقتصاد، با اعلام این خبر، میزان تسهیلات اعطایی وام کارآفرینی و اشتغال این بانک در یکسال اخیر را نیز معادل ۴۳۹ میلیارد و ۵۵۸ میلیون ریال به تعداد شش هزار و ۲۲ نفر متقاضی اعلام کرد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران همچنین از اعطای تسهیلات کمک هزینه تحصیلی معادل ۱۶ میلیارد و ۱۳ میلیون ریال به تعداد ۲۵۷ دانشجو و معادل ۶۷۰ میلیون ریال کمک هزینه تحصیل به والدین ۱۹ نفر از دانش آموزان سراسر کشور طی یک سال اخیر از سوی این بانک خبر داد.

دولتی میزان تسهیلات “قرض الحسنه رفع احتیاجات ضروری” پرداختی طی شهریور ماه سال ۱۳۹۳ تا شهریور ماه سالجاری بانک قرض الحسنه مهر ایران را بیش از ۵۰۱ میلیارد رییال به بیش از یکهزار و ۳۷۷ متقاضی عنوان کرد.

وی میزان تسهیلات اعطایی به تعداد یکهزار و ۶۳۱ نفر از کسبه و صنوف طی مدت مذکور را بیش از ۸۵ میلیارد ریال و میزان تسهیلات قرض الحسنه درمان اعطایی به تعداد ۱۲۷ نفر متقاضی را بیش از ۷۷۲ میلیارد ریال طی دوره یکساله شهریور سال ۱۳۹۳ تا شهریورماه امسال اعلام کرد.

مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه از ابلاغ طرح “سفیران سلامت” جهت پرداخت ۵ هزار فقره تسهیلات درمان خبر داد و گفت: در این طرح نمایندگان بانک به عنوان سفیران بانک به بیمارستان های کشور مراجعه نموده و نسبت به پرداخت تسهیلات مذکور به بیمارانی که دارای مشکل مالی جهت پرداخت هزینه های درمانی می باشند، اقدام می کند.

وی امضای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به میزان ۱۴۰۰ میلیارد ریال را از دیگر طرحهای بانک قرض الحسنه مهر ایران عنوان کرد.

دولتی طرح پرداخت تسهیلات دانشجویی به دانشجویان و نیز تسهیلات به اولیای دانش آموزان ثبت نام شده در مدارس غیر انتفاعی را از جمله برنامه های این بانک برشمرد.

وی در پایان گفت: مبنای کار بانک قرض الحسنه مهر ایران جذب منابع و اعطای تسهیلات بر مبنای قرض الحسنه می باشد و به همین دلیل هیچ گونه بنگاه داری نداریم.