Logo of a company

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور و احتمال رخداد وزش شدید باد، وقوع گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی در ۶ استان کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره اینکه امروز خلیج فارس مواج است، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه پیش‌یابی هواشناسی، در ساعات بعدازظهر و اوایل شب امروز به سبب نفوذ جریانات گرم و مرطوب جنوبی، در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب فارس و بوشهر افزایش ابر و رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه، از غرب و شمال غرب کشور اظهار کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، افزایش ابر، وزش باد، رگبار باران و رعد و برق در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، غرب سواحل شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بطور نسبی ناپایداری همرفتی در نواحی فوق تشدید خواهد شد.

وظیفه افزود: این شرایط در روزهای یکشنبه و دوشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رشد ابرهای جوششی در استان‌های قزوین، مرکزی، قم، البرز، تهران و اصفهان خواهد شد که پیامد آن احتمال رخداد وزش شدید باد، وقوع گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی را بصورت محلی افزایش می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه در مورد وضعیت هوای پایتخت گفت: آسمان تهران امروز صاف، در بعدازظهر وزش باد و رشد ابر درارتفاعات با بیشینه و کمینه دمای ۳۴ و ۲۳ درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان این شهر در روز یکشنبه نیمه ابری، در بعدازظهر ابری، درپاره‌ای نقاط رعد و برق با بارش و باد و گرد و خاک و در روز دوشنبه نیمه ابری، در بعدازظهر ابری، درپاره‌ای نقاط رعد و برق با بارش و باد وگرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای ۳۳ و ۲۳ و ۳۲ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود.