Logo of a company

استقبال ملک سلمان از توافق هسته ای ۱+۵ با ایران

oobپادشاه سعودی در دیدار با «باراک اوباما» نسبت به دستاوردهای توافق هسته ای با ایران متقاعد شده و از آن استقبال کرده است.

به گزارش  یمین  نیوز به نقل از رویترز، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در سفر خود به آمریکا در کاخ سفید با باراک اوباما دیدار و گفتگو کرد. بر اساس اعلام کاخ سفید، وی بعد از جلسه با اوباما از توافق هسته ای با ایران استقبال کرده است.

پیش از این پادشاه عربستان همانند مقامات شماری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از توافق هسته ای ایران انتقاد کرده بودند. آنها مدعی اند توافق هسته ای با ایران موجب ناامنی منطقه خواهد شد.

طبق این گزارش در ملاقات دو طرف، باراک اوباما سلمان را متقاعد کرده که این توافق لطمه ای به امنیت منطقه نخواهد زد. به گفته وزیر خارجه عربستان، سلمان بعد از جلسه با اوباما به طور کلی موضع گیری خود را در قبال پرونده هسته ای ایران تغییر داده است.

در همین رابطه عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت: باراک اوباما به سلمان اطمینان داده است که توافق با هدف جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح هسته ای انجام گرفته است.

در این دیدار همچنین مسائلی از قبیل اقدامات داعش در عراق و سوریه و وضعیت سیاسی منطقه مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است. از سوی دیگر وزیر خارجه عربستان تاکید کرد کشورش اعتقاد دارد توافق هسته ای با ایران موجب امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه خواهد شد.