تدوین نقشه راه بانک توسعه صادرات برای دوران پساتحریم 
چاپ 

تدوین نقشه راه بانک توسعه صادرات برای دوران پساتحریم

saleh

علی صالح آبادی در نشست خبری امروز صبح در وزارت اقتصاد از پرداخت بیش از ۲۳ هزار میلیارد تسهیلات ارزی و ریالی به بنگاه های صنعتی و تولیدی کشور خبر داد.

به گزارش  یمین نیوز صالح آبادی در نشست خبری بزرگداشت هفته دولت در وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن اعلام این خبر گفت: در دوره مالی سال ۱۳۹۳ رقم تسهیلات ارزی و ریالی پرداخت شده به بنگاههای صادراتی کشور توسط این بانک ۴۴ هزار میلیارد ریال بود که حاکی از رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال پیش از آن است.

صالح آبادی در ادامه گفت: یکی از مهمترین طرحهایی که با مشارکت بانک توسعه صادرات در کشور در دست اقدام است ، طرح توسعه بندر شهید بهشتی در چابهار است .

وی افزود: توسعه سواحل مکران و همچنین فعالیت های اقتصادی در شرق کشور از جمله اولویت هایی است که هم در برنامه ششم و هم در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است و بانک توسعه صادرات نیز در همین راستا با ارایه تسهیلات ۳۳۴ میلیون دلاری در توسعه این بندر مهم و بزرگ کشور نقش خود را ایفا می کند.

صالح آبادی ظرفیت فعلی بندر شهید بهشتی چابهار را ۲ و نیم میلیون تن اعلام کرد و افزود: با اجرای طرح توسعه ظرفیت بندر شهید بهشتی با ۶ میلیون تن افزایش به ۸ و نیم میلیون تن افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات در ادامه از توسعه خط انتقال برق به ارمنستان با استفاده از منابع این بانک خبر داد و گفت: با  احداث خط سوم انتقال برق ایران به ارمنستان ظرفیت انتقال برق به این کشور از ۳۰۰ مگا وات کنونی به ۷۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

صالح آبادی از طرح احداث پروژه عظیم پتروشیمی بوشهر با کمک بانک توسعه صادرات خبر داد و افزود: رقم ارزی این طرح که پس از اجرا به یکی از مهمترین مراکز تولید پتروشیمی کشور مبدل خواهد شد، ۲.۲ میلیارد یورو است و با فاینانس خارجی در حال اجراست و فاز نخست آن از اواخر سال ۹۶ افتتاح خواهد شد.

وی همچنین از ارتقاء رتبه بانک توسعه صادرات در رتبه بندی نشریه بنکر خبر داد و افزود: رتبه بانک در میان ۱۰۰۰ بانک جهان ۵۱۶ است که ما به هیچ وجه به جایگاه کنونی اکتفا نخواهیم کرد و در تلاشیم رتبه اعتباری بانک را به سطوح بالاتری ارتقاء دهیم.

تشریح عملکرد یکساله این بانک در بخش صادرات

علی صالح آبادی در این نشست که با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: خطوط اعتباری، بانکداری شرکتی، راه اندازی باشگاه مشتریان بانک، جلسه با اتاق های بازرگانی استانها و افزایش سرمایه بانک را از جمله برنامه های بانک توسعه صادرات می باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه عمده مشتریان بانک توسعه صادرات شرکتها هستند بانکداری شرکتی را بطور آزمایشی در سه شعبه میرداماد، اراک و تبریز شروع کردیم.

صالح آبادی با اشاره به تاکید وزیر اقتصاد در خصوص افزایش سرمایه بانک ها گفت: بانک توسعه صادرات از سال ۱۳۸۶ تاکنون هیچ گونه افزایش سرمایه ای نداشته و به همین دلیل این کار ضرورت دارد و امیدواریم در بودجه سال آینده شاهد افزایش سرمایه نقدی بانک باشیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به بازنگری سامانه اعتبار سنجی این بانک، خاطرنشان کرد: بانک توسعه صادرات، صادرکنندگانی که خوش حساب و فعال هستند را برای اخذ تسهیلات از سایر بانک ها ضمانت می کنند.

 

 

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو