رئیس کل گمرک ایران خبر داد/تجهیز دو نقطه گمرکی دیگر کشور به سیستم ایکس ری در سال جاری 
چاپ 

رئیس کل گمرک ایران خبر داد/تجهیز دو نقطه گمرکی دیگر کشور به سیستم ایکس ری در سال جاری

goooom

کرباسیان رییس کل گمرک ایران با بیان اینکه تا کنون ۱۱ نقطه گمرکی کشور به دستگاه ایکس ری مستقر شده اند، از تجهیز سه نقطه گمرکی دیگر کشور به این سیستم خبر داد.

به گزارش یمین  نیوز، مسعود کرباسیان که در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در محل وزارت اقتصاد سخن می گفت با اعلام این خبر، افزود: طی سال ۱۳۹۳ سه گمرک لطف آباد، میرجاوه و بوشهر به این سیستم مجهز شدند و امسال نیز دو گمرک پرویز خان و پیرانشهر به دستگاه ایکس ری مجهز خواهند شد که البته ممکن است گمرک آستارا جایگزین پیرانشهر شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۲۶ تن مواد مخدر در گمرکات کشور کشف شده است، گفت: بخش زیادی از این مواد هرگز بدون استفاده از دستگاه ایکس ری قابلیت کشف نداشت.

کرباسیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر ارتباط وب سرویس بین سامانه های گمرک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به عنوان اولین پایلوت در دنیا راه اندازی شده است و کنترل وضعیت “کارنه تیر” ها، تبادل داده خودکار و ارتباط با پایگاه داده سازمان حمل و نقل بین المللی از طریق این سامانه به طور خودکار صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه به خاطر استقرار سیستم پنجره واحد در گمرکات کشور، طول زمان صرف شده برای صادرات از هفت روز به یک روز کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر استقرار سامانه پنجره واحد در کشور به طور کامل محقق شده است و ما به دنبال تحقق این پروژه در بعد فرامرزی آن هستیم.

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو