«صادق خرازی» از ریاست شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان استعفا داد 
چاپ 

«صادق خرازی» از ریاست شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان استعفا داد

بعد از فشارهای سنگین رسانه‌ای اصلاح‌طلبان به محمدصادق خرازی، وی در جلسه شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان که عصر دیروز شنبه برگزار شد، استعفای خود را از سمت ریاست شورای مرکزی اعلام کرد.

به گزارش مهر پس از مصاحبه محمدصادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با هفته نامه مثلث برخی اصلاح‌طلبان ازجمله محمدعلی ابطحی، عبدالله رمضانزاده و صادق زیباکلام به سخنان وی واکنش‌های تندی نشان دادند و وی را اصلاح‌طلب بدلی خواندند.

 

خرازی در این مصاحبه گفته بود: «من کسانی را به یاد دارم که وقتی من سفیر بودم با آمریکایی‌ها مذاکره می کردند و برای دشمن پیام می فرستادند؛ من آنها را به عنوان اصلاح طلب نمی پذیرم. من فهرستی هم دارم که اگر لازم باشد یک روز آن را به مردم ارائه خواهم کرد».

در این میان رسانه‌ها و فعالان اصلاح‌طلب، حزب خرازی یعنی حزب ندای ایرانیان را تشکلی دانستند که با هدف اختلاف اندازی و انشقاق میان جریان اصلاحات تاسیس شده است.

در نهایت با فشارهای سنگین رسانه‌ای اصلاح‌طلبان محمدصادق خرازی در جلسه شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان که عصر دیروز شنبه ۳۱ مرداد ماه برگزار شد، استعفای خود را از سمت ریاست این شورا اعلام کرد.

براساس اساسنامه نیز حزب ندای ایرانیان پس از بررسی استعفای خرازی و در صورت پذیرش آن می‌بایست ظرف دو هفته کنگره اضطراری را تشکیل و رئیس جدید شورای مرکزی را معرفی کند.

صادق خرازی پس از تقدیم استعفای خود طی نامه ای به اعضای این حزب تاکید کرد:«این بنده خدا و برادر کوچک وکمترین شما باعث محنت و سختی و فشار بر شما خردمندان خبیر شدم».

متن این نامه به شرح زیر است:

«هو الحق

عزیزان ندا

شما مردان مرد این روز‌ها چون ساحل صخره‌های صبر و نجابت استوار بودید و استوار ماندید

بسان صخره‌های مستحکم که در برابر شلاق‌ها و تازیانه‌های امواج خروشان آب‌ها مقاومت کردید، و چنان درس جوانمردی ومردانگی را به نسل‌های آینده آمیخته و آموخته ساختید که تاریخ بلندمان از آن یاد خواهد کرد. آری روزهای‌های سخت و دشوار سپری می‌شود و پدیده‌ها، اصالت عینی و هویت مانا خواهند یافت.

عزیزانم هم نداییان عزیز

رسالت ماندگار ندا به پاسداشت فضیلت هاست و بی‌شک رذیلت‌ها مدفون تاریخ می‌شوند و چنان که در بستر زمان هویت جامعه مدنی به اصالت اخلاق و رفتار ندائی خواهد بود.

بیاد داشته باشیم که پیامبر عدالت و رحمت حضرت ختمی مرتبت صلواة الله و سلامه علیه به هنگام فتح مکه، بزرگ‌ترین حماسه اخلاق را چون ثبت در میراث ماندگار انسان و جهان ساخت. بیاد داریم‌‌ همان لحظه که سعد بن معاذ شمشیر می‌چرخاند و پرچم می‌افراشت و رجز می‌خواند و می‌گفت الیوم یوم الملحمة به یکباره ازجانب فرمانده سپاه اسلام حضرت ختم المرسلین عزل شد و پیام و صدای رسای او طنین انداز در اصحاب سپاه اسلام گشت و پیام الیوم یوم المرحمة امروز روز رحمت الهی است در جریده عالم ضبط شد.

عزیزانم

این بنده خدا و برادر کوچک وکمترین شما باعث محنت و سختی و فشار بر شما خردمندان خبیر شدم از یکایک شما پوزش می‌طلبم از شکوه حضور نداییان و مقاومت و استقامتتان قدر دانی می‌کنم و با صدای بلند می‌گویم تا ندا مظهر و سمبل اخلاق و هویت ماندگار جمعی است.

بار دیگر دست بیعت به همه شما فرهیختگان اصیل و همرزمان و همسنگرانم در حزب ندا می‌دهم و زمین ادب در محضرتان بوسه می‌زنم و از خداوند حکیم و بینا برای یکایک شما فره مردان روزگار، عزت دارین و صلاح و فلاح و رستگاری طلب می‌نمایم.

رعیت ملت ایران

سید محمد صادق خرازی»

 

 

 

درباره نویسنده

4439مطلب نوشته است .



نوشتن دیدگاه

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به سایت یمین نیوز می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
تاسیس 1394

طراحی شده توسط گروه آرکو